DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.19.169811

ЯКІСТЬ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Оksana Danysko

Анотація


У статті визначено й схарактеризовано показники якісного змішаного навчання та теоретично обґрунтовано їх потенціал у підвищенні ефективності процесу професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. На основі аналізу та узагальнення зарубіжної наукової літератури з’ясовано ключові показники якості змішаного навчання, що взаємодіють як лінійно, так й ітеративно – персоналізація, майстерність, високі очікування, володіння (управління) студентами власними знаннями. Прогностична екстраполяція означених складників на вітчизняну практику вищої освіти засвідчує, що змішане навчання можна визначити якісним, якщо воно задовольняє такі вимоги: 1) базується на врахуванні індивідуальних потреб, мотивів, інтересів і здібностей кожного студента; 2) передбачає планомірне формування базових компетенцій на основі попереднього досвіду; 3) забезпечує досягнення студентами вимог державних стандартів, успішне засвоєння освітньо-професійної програми; 4) сприяє формуванню у майбутніх учителів фізичної культури активної суб’єктної позиції у самоорганізації індивідуальної освітньої траєкторії, відповідальності за результати навчання, здатності творчо використовувати здобуті знання, уміння й навички в подальшій професійній діяльності.

Ключові слова


змішане навчання; професійна підготовка; майбутні вчителі фізичної культури; якість освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


Collis, B., & Moonen, J. (2001). Flexible Learning in a Digital World: Experiences and expectations, Kogan Page Limited, London.

Cotton, K. (November 1989). Expectations and Student Outcomes. School Improvement Research Series, Close-Up 7. Retrieved from https://educationnorthwest.org /sites/default/files/expectations-and-student-outcomes.pdf

Davis, H., & Fill, K. (2007). Embedding blended learning in a university’s teaching culture: Experiences and reflections. British Journal of Educational Technology, 38 (5), 817-828.

Driscoll, M. (2002). Blended learning: Lets get beyond the hype, E-learning. Retrieved from www.elearningmag.com/itmagazine

Dubaseniuk, O. A. (2012). Teoretyko-tekhnolohichni zasady vprovadzhennia osobystisno orientovanoho pidkhodu u profesiino-pedahohichnii pidhotovtsi maibutnoho vchytelia [Theoretical-technological principles of introduction of the person-oriented approach in professional-pedagogical preparation of future teacher]. In O. A. Dubaseniuk (Ed.). Profesiina pedahohichna osvita: osobystisno orientovanyi pidkhid (p. 14-40.). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

High Expectations (2013). Retrieved from https://www.edglossary.org/high-expectations/

Holovan, M. S. (2008). Kompetentsiia i kompetentnist: dosvid teorii, teoriia dosvidu [Competenсe and competency: experience of theory, theory of experience]. Vyshcha osvita Ukrainy, 3, 23-30 [in Ukrainian].

Horn, M. (2013) What Education Can Learn From Kung Fu. Forbes. Retrieved from https://www.forbes.com/sites/michaelhorn/2013/08/22/what-education-can-learn-fro

Horn, M., Greenbtrg, B. & Shwartz, R. (2018). Blended Learning: Personalizing Education for Student. Retrieved from https://www.coursera.org/learn/blending-learning-personalization/lecture/WNPOm/definition-of-blended-learning

Kachalova, L. P., Kachalov, D. V. & Kachalov, A. V. (2007). Lichnostno-orientirovannyi podkhod v obrazovanii: pedagogika lichnosti [Person-oriented approach in education: Pedagogy of Personality]. Shadrinsk: Izd-vo «Shadrinskii dom pechati» [in Russian].

Nikolaenko, S. (2017). Yakist vyshchoi osvity Ukrainy – pohliad u maibutne [Higher education quality of Ukraine – future prospec]. Svit finansiv, 3(8), 7-22 [in Ukrainian].

Oh, E. & Park, S. (2009). How are universities involved in blended instruction? Educational Technology & Society, 12(3).

Pasternak, N. O. (2004). Modulna tekhnolohiia navchannia u vyshchykh pedahohichnykh zakladakh osvity [Module educational technology in higher pedagogical educational institutions]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia:Pedahohika, 4, 32-36 [in Ukrainian].

Procter, C. (2003). Blended Learning in Practice. Conference or Workshop Item (17th-18th September). Retrieved from : http://usir.salford.ac.uk/27428/2/ BlendedLearningInPractice.pdf

Rekomendatsiia 2006/962/IeS Evropeiskoho Parlamentu ta Rady (ES) «Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia» [Recommendation 2006/962/EU of European Parliament and EU Council on “Key Competences for Lifelong Learning»]. (2006). Retrieved from : https://webcache.googleusercontent.com /search?q=cache:Sxm0HfZRov0J:https://zakon.rada.gov.ua/go/994_975+&cd=1&hl=ru&ct=clnk&gl=ua [in Ukrainian].

Sirman, O. V. (2013). Profesiina kompetentnist maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury yak kliuchovyi vektor fakhovoi pidhotovky [Professional competence of the future teacher of physical culture as a key vector of professional training]. Pedagogika, psihologiia i sotsiologiia – Teoriia i metodika ucheby, vospitaniia i obrazovaniia, 1-4. Retrieved from : https://www.sworld.com.ua/konfer32/1011.pdf [in Ukrainian].

Smith, G., & Kurthen, H. (2007). Front-stage and back-stage in hybrid e-learning face-to-face courses. International Journal on E-Learning, 6(3), 455-474.

Tayebinik, M. & Puteh, M. (2012). Blended learning or E-learning? International Magazine on Advances in Computer Science and Telecommunications (IMACST), 3(1), 103-110.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.