СИНЕРГІЯ ФОРМАЛЬНОЇ ТА НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ В ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ЕСТРАДНОГО ВОКАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2025.31.331675Ключові слова:
формальна освіта, неформальна освіта, інформальна освіта, естрадний вокал, синергія освіти, конвергентність, мистецька освіта, професійні компетентностіАнотація
У статті досліджено концепцію синергії формальної та неформальної освіти в підготовці викладачів естрадного вокалу. Розглядаються ключові аспекти формальної освіти, що надається у вищих навчальних закладах, та неформальної освіти, яка включає майстер-класи, конкурси, фестивалі, тренінги тощо. Аналізується вплив синергії двох форм освіти на формування професійних компетентностей фахівців естрадного вокалу. Обґрунтовується необхідність їх синергії для забезпечення якісної підготовки фахівців.
Посилання
Androshchuk, I. M., Kaliuzhna, T. H., Piddiachyi, V. M., & Sharoshkina, N. H. (2019). Navchannia doroslykh v umovakh neformalnoi osvity [Adult Learning in the Context of Non-Formal Education]: praktychnyi posibnyk. Kyiv: IPOOD imeni Ivana Ziaziuna NAPN Ukrainy [in Ukrainian].
Anishchenko, O. V., Lukianova, L. B., & Pryima, S. M. (2017). Neformalna osvita doroslykh – osvitnii trend XXI stolittia [Non-Formal Adult Education – An Educational Trend of the 21st Century]. Ridna shkola [Native school], 11/12, 3-7 [in Ukrainian].
Drozd, T. (2023). Vzaiemozviazok formalnoi ta neformalnoi osvity v konteksti diialnosti zakladu vyshchoi osvity [Interrelation of Formal and Non-Formal Education in the Context of Higher Education Institution Activities]. Naukovyi visnyk Vinnytskoi akademii bezperervnoi osvity. Ekolohiia. Publichne upravlinnia ta administruvannia [Scientific Bulletin of Vinnytsia Academy of Continuing Education. Ecology. Public Administration], 4, 72-81. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-5681-2023-4.11 [in Ukrainian].
Folomeeva, N. A. (2021). Ovolodinnya estradnymy tekhnikamy zvukovydobuvannya u protsesi profesiynoyi pidhotovky [Mastering pop sound production techniques in the process of professional training]: methodological recommendations. Sumy [in Ukrainian].
Hrynova, M. V. (2019). Synerhiia mozhlyvostei formalnoi ta neformalnoi hromadianskoi osvity v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Synergy of Formal and Non-Formal Civic Education Opportunities in the System of Postgraduate Pedagogical Education]. In Profesiinyi rozvytok fakhivtsiv u systemi osvity doroslykh: istoriia, teoriia, tekhnolohii [Professional Development of Specialists in the Adult Education System: History, Theory, Technologies]: zb. mater. IV Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. (pp. 22-23). Kyiv [in Ukrainian].
Myroshnychenko, V. (2022). Non-formal music education organization in out-of-school institutions. Aesthetics and ethics of pedagogical action, 25, 184-191. DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.25.256669
Oryshchuk, O. (2019). Metodyka formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva do prosvitnytskoi diialnosti u protsesi vokalnoho navchannia [Methodology of forming the readiness of future teachers of musical art for educational activities in the process of vocal training]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin of V.O.Sukhomlynskyi Mykolaiv National University. Pedagogical Sciences], 1 (64), 177-181 [in Ukrainian].
Pavlyk, N. P. (2018). Teoriia i praktyka orhanizatsii neformalnoi osvity maibutnikh sotsialnykh pedahohiv [Theory and Practice of Organizing Non-Formal Education of Future Social Pedagogues]: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
Pro osvitu [On Education]: Zakon Ukrainy №2145-VIII vid 05.09.2017. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Pro osvitu doroslykh [On Adult Education]: Proiekt Zakonu Ukrainy №7039 vid 10.02.2022 r. Retrieved from https://ips.ligazakon.net/document/JI06948A [in Ukrainian].
Sulaieva, N. V. (2014). Neformalna mystetska osvita maibutnikh uchyteliv u khudozhno-tvorchykh kolektyvakh [Non-formal art education future teachers in art creative group]. (D diss.). Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University. Kyiv [in Ukrainian].
Sulaieva, N. V. (2018). Konverhentnist riznykh vydiv osvity studentiv psykholoho-pedahohichnoho fakultetu Poltavskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. H. Korolenka [Convergence of different types of education of students of the faculty of psychology and pedagogy of Poltava V.H.Korolenko national pedagogical university]. Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action], 17, 119-127 [in Ukrainian].
Ushakova, O. A. (2022). Interaktyvni metodychni pidkhody vokalnoi pidhotovky do praktyky navchannya estradnomu spivu [Interactiva methodological approaches to vocal training for the practice of teaching pop singing]. Akademichni vizii [Academic visions], 8/9, 3-17 [in Ukrainian].
Vasylenko, M. D., & Slatvinska, V. M. (2019). Syla synerhii u proiavakh pravovoi nauky: mizhdystsyplinarne doslidzhennia [The power of synergy in the manifestations of legal science: an interdisciolinary study]. Naukovi pratsi Natsionalnoho universytetu «Odeska yurydychna akademiia» [Scientific works of the National University "Odesa Law Academy"], 24, 18-26 [in Ukrainian].
Zakrevska, S. (2011). Neformalna osvita doroslykh v Ukraini ta v krainakh Yevropeiskoho soiuzu: fenomen, istoriia, znachennia [Non-Formal Adult Education in Ukraine and European Union Countries: Phenomenon, History, Significance]. Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy [Adult Education: Theory, Experience, Prospects], 3 (1), 294-305 [in Ukrainian].