ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО РОБОТИ З НАРОДНИМИ ВОКАЛЬНО ХОРОВИМИ КОЛЕКТИВАМИ

Автор(и)

  • Н. Дем’янко кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри музики імені Григорія Левченка Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (м. Полтава, Україна), Україна https://orcid.org/0000-0001-8292-6461

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2025.31.331665

Ключові слова:

підготовка майбутнього вчителя, вчитель музичного мистецтва, керівник вокально-хорового колективу, автентичний спів, народний вокально-хоровий колектив, співочий голос, ознаки народного (автентичного) співу

Анотація

У статті розглянуто умови і зміст підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до роботи з народними автентичними вокально-хоровими колективами, визначено мету, зміст, результати навчання, основні форми роботи та контролю з курсу «Теорія і методика роботи з народними вокально-хоровими колективами», закцентовано увагу на характерних ознаках українського народнопісенного виконавства (своєрідність манери виконання, виразне регістрове звучання, підголосково-поліфонічний розспів, імпровізаційність, наявність солістів-виводчиків) та деяких важливих методичних аспектах (методиці організації, комплектування, вокально-хорової роботи).

Посилання

Antoniuk, V. (2000). Postanovka holosu [Voice acting]. Kyiv: Ukrainska ideia [in Ukrainian].

Bench-Shokalo, O. H. (2002). Ukrainskyi khorovyi spiv: Aktualizatsiia zvychaievoi tradytsii [Ukrainian choral singing: Actualization of a customary tradition]: navch. posib. Kyiv: Ukrainskyi Svit [in Ukrainian].

Demianko, N. (2020). Formuvannia profesiinykh kompetentnostei uchytelia muzychnoho mystetstva na zaniattiakh z khorovoho dyryhuvannia [Formation of professional competencies of a music art teacher in choral conducting classes]. Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action], 21, 101-111 [in Ukrainian].

Humeniuk, A. I. (1969). Ukrainskyi narodnyi khor: metodychni porady [Ukrainian Folk Choir]. Vyd. 2-e. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Kolomoiets, O. M. (2012). Ukrainskyi narodnyi spiv yak syntez natsionalnoi tradytsiinosti ta akademichnoho khorovoho vykonavstva [Ukrainian folk singing as a synthesis of national tradition and academic choral performance]. In. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity [Problems of modern pedagogical education]: zb. nauk. prats (Is. 37, p. 1, pp. 36-41). Yalta: RVV KHU [in Ukrainian].

Lobach, O. O. (2014). Kulminatsiinyi period rozvytku profesiinoi osvity vchyteliv muzychnoho mystetstva v Poltavskomu natsionalnomu pedahohichnomu universyteti imeni V.H. Korolenka (1981-2014) [The culminating period of the development of professional education of music teachers at the Poltava V. H. Korolenko National Pedagogical University (1981-2014)]. In. Kafedra muzyky Poltavskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. V.H. Korolenka: retrospektyvnyi analiz [Department of Music of Poltava V. H. Korolenko National Pedagogical University: retrospective analysis]: monohrafiia (pp. 59-81). Poltava: TOV ASMI [in Ukrainian].

Lotsman, R. O. (2012). Metodychni ta ukrainoznavchi zasady fakhovoi pidhotovky vykonavtsiv narodnoi pisni v umovakh suchasnoho mista [Methodological and Ukrainian-scientific principles of professional training of folk song performers in the conditions of a modern city]. Naukovi zapysky Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Pedahohichni ta istorychni nauky [Scientific notes of the M. P. Dragomanov National Pedagogical University. Pedagogical and historical sciences], 108, 119-126 [in Ukrainian].

Otych, O. M. (2008). Mystetstvo u rozvytku indyvidualnosti pedahoha: istorychnyi i metodolohichnyi aspekty [Art in the development of the teacher's individuality: historical and methodological aspects]: monohrafiia. Chernivtsi: Zelena Bukovyna [in Ukrainian].

Smyrnova, T. A. (2003). Dyryhent khoru: indyvidualnist, pedahoh, kerivnyk [Choir conductor: individuality, teacher, leader]: naukovo-metod. materialy. Kharkiv: Nove slovo [in Ukrainian].

Stakhevych, O. (2002). Osnovy vokalnoi pedahohiky [Fundamentals of vocal pedagogy]. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2013). Pidhotovka vchytelia v pedahohichnomu prostori neformalnoi mystetskoi osvity: monohrafiia [Teacher training in the pedagogical space of informal art education]. Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Tanko, T. P. (1998). Muzychno-pedahohichna osvita v Ukraini [Music and pedagogical education in Ukraine]: monohrafiia. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Tarannyk, Z. V. (2007). Khoroznavstvo i metodyka roboty z khorom [Choir studies and methods of working with the choir]: dydaktychni materialy. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

Tsiupa, N. P. (2016). Narodni khorovi kolektyvy v ukrainskomu muzychnomu prostori [Folk choirs in the Ukrainian musical space]. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku. Mystetstvoznavstvo [Ukrainian culture: past, present, ways of development. Art history], 22, 250-254 [in Ukrainian].

Zaturian, A. I. (2007). Khoroznavstvo i metodyka roboty z khorom [Choir studies and methods of working with the choir]: prohrama dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv kultury i mystetstv I-II rivniv akredytatsii. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-03

Як цитувати

Дем’янко, Н. (2025). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО РОБОТИ З НАРОДНИМИ ВОКАЛЬНО ХОРОВИМИ КОЛЕКТИВАМИ. Естетика і етика педагогічної дії, (31), 161–174. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2025.31.331665

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА