КАЗКОПЕДАГОГІКА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: ЄВРОПЕЙСЬКІ ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • Ю. Стиркіна кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри початкової освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, член Спілки письменників України (м. Полтава, Україна), Україна https://orcid.org/0000-0002-9818-6653

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2025.31.331657

Ключові слова:

казкопедагогіка, персоніфіковані казки, малюнки-комікси, діджиталізація казок, читацький театр, тематичні фестивалі та екскурсії, дні казок, казковий (бібліотечний) куточок, створення власних казок

Анотація

У статті обґрунтовано теоретико-методологічні основи казкопедагогіки в початковій школі. Проаналізовано педагогічну сутність освітнього середовища початкової школи, визначено його провідні характеристики. Встановлено, що казкопедагогіка спрямована на розвиток у дітей творчого мислення, емоційного інтелекту та соціальних навичок. Завдяки інтерактивності, театральним елементам й акценту на критичне мислення, казки стають невід’ємною частиною навчального процесу. Розглянуто особливості європейських практик казкопедагогіки в початковій школі; описано технологію створення куточка дитячої сучасної літератури у початковій школі.

Посилання

Fil, O. V. (2006). Doslidzhennia kazky v pedahohichnomu konteksti [Research on fairy tales in a pedagogical context]. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. Pedahohichni nauky [Bulletin of Zaporizhzhia National University. Pedagogical Sciences], 2, 155-163 [in Ukrainian].

Martina, M. (2024). The Power of Fairy Tales: An Invaluable Bond Between Parents and Children. Retrieved from https://familyintale.com/the-power-of-fairy-tales-an-invaluable-bond-between- parents-and-children/?srsltid=AfmBOorTo6XgiAmJoGZ9UBGIiInohx6ZasJZIGhzsraj FZYLmf-51f7E

Petrushkevych, O. M. (2018). Kazka yak instrument pedahoha [Fairy tale as a tool for a teacher]. Retrieved from https://osvitanova.com.ua/posts/1800-kazka-iak-instrument-pedahoha?fbclid =IwAR0n2ELN-GGDPSlNiqKw_DBEqgVAsVCnA7uNkBOVSTQ2lxQqEquFbbtILsY [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (2011). Kvitka sontsia: prytchi, kazky, opovidannia [The flower of the sun: parables, fairy tales, stories]. Kharkiv: VD «ShKOLA» [in Ukrainian].

Ushynskyi, K. D. (1983). Ridne slovo [Native Word]. In Ushynskyi K. D. Vybrani pedahohichni tvory [Selected Pedagogical Works] (Vol. 1, pp. 121-133). Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-03

Як цитувати

Стиркіна, Ю. (2025). КАЗКОПЕДАГОГІКА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: ЄВРОПЕЙСЬКІ ПРАКТИКИ. Естетика і етика педагогічної дії, (31), 240–249. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2025.31.331657

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ