МАЛКОЛЬМ НОУЛЗ – ЗАСНОВНИК АНДРАГОГІКИ В США

Автор(и)

  • Ю. Матульчик доктор філософії (PhD), доцент, доцент кафедри педагогіки філософського факультету Університету Коменського в Братиславі (Братислава, Словаччина), Словаччина https://orcid.org/0000-0003-4077-2155

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2025.31.331610

Ключові слова:

Малкольм Ноулз, андрагогіка, дорослий, освіта та навчання дорослих, самостійне навчання

Анотація

У дослідженні розглядається концепція андрагогіки, створена в США в 1970 р. МНоулзом, найвідомішим та найвидатнішим представником андрагогіки в США. На початку теоретичної роботи він перебував під найбільшим впливом Едуарда К. Ліндмана та Дороті Хьюітт. Однак на розробку андрагогічної концепції його головним чином надихнув видатний югославський (сербський) андрагог Душан Савічевич, завдяки якому він познайомився з концепцією андрагогіки в Європі. Подібно до європейської андрагогіки, андрагогіка МНоулза базується на характеристиках дорослої людини, специфіці освіти та навчання дорослих. МНоулз зазначав, що дорослі повинні знати, чому вони навчаються і як це вплине на них, дорослі є автономними та самостійними, вони мають досвід протягом усього життя, вони застосовують практичний підхід до навчання, вони застосовують підхід до вирішення проблем і вони хочуть негайно застосовувати нові знання та навички. Він також звернув увагу на необхідність виявляти повагу до дорослих. М. Ноулз переосмислив андрагогіку як нову технологію освіти (навчання) дорослих, засновану на концепції неформальної освіти дорослих, та охарактеризував основні положення освіти та навчання дорослих.

Посилання

Boud, D., Keogh, R., Walker, D. (1985). Reflection. Turning experience into learning. London: Kogan Page.

Brookfield, S. D. (1986). Understanding and Facilitating Adult Learning. A comprehensive analysis of priciples and effectve practice. San Francisco: Jossey-Bass.

Dewey, J. (1933). How We Think. Boston: D.c Heath and Company.

Knowles, M. S. (1962). A History of the Adult Education Movement in the USA. New York: Krieger.

Knowles, M. S. (1984). Andragogy in Action. Applying Modern Principles of Adult Education. San Francisco: Jossey Bass.

Knowles, M. S. (1960). Handbook of Adult Education in the United States. Marietta: Adult Education Association of the U.S.A.

Knowles, M. S. (1969). Higher adult education in the United States: The current picture, trends, and issues. Wasington: American Council on Education.

Knowles, M. S. (1950). Informal Adult Education. New York: Association Press.

Knowles, M. (1991). Lifelong learning: A dream. In D. Dickinson (Ed.). Creating the Future: Perspectives on Educational Change (pp. 1-5). Aston Clinton: Accelerated Learning Systems.

Knowles, M. S. (1975). Self-Directed Learning. A guide for learners and teachers. Englewood Cliffs: Prentice Hall/Cambridge.

Knowles, M., S. (1954). Teaching Adults in Informal Courses. New York: Association Press.

Knowles, M. S. (1962). The Adult Education Movement in the U.S. New York: Holt, Rinehart & Winston.

Knowles, M. S. (1973, 1990). The Adult Learner. A neglected secies. Houston: Gulf Publishing.

Knowles, M. S. (1989). The Making of an Adult Educator. An autobiographical journey. San Francisco: Jossey-Bass.

Knowles, M. S. (1970). The modern practice of adult education: Androgogy versus pedagogy. New York: New York Association Press.

Knowles, M. S. (1980). The modern Practice of Adult education. From Pedagogy to andragogy. Englewood Cliffs: Prentice Hall/Cambridge.

Knowles, M. S. (1988). The modern Practice of Adult education. From Pedagogy to andragogy. Cambridge Book Company. Retrieved from https://colllearning.info/wp-content /uploads/2019/03/The-Modern-Practice-of-Adult-Education.pdf

Knowles, M. S. (1986). Using Learning Contracts: Practical Approaches to Individualizing and Structuring Learning. San Francisco, CA: Jossey Bass.

Knowles, M. S., & Knowles, H. F. (1959). Introduction to group dynamics. Chicago: Association Press.

Knowles, M. S., & Knowles, H. F. (1955). How to develop better leaders. New York: Association Press.

Savićević, D. (1991). Savremena shvatanja andragogije. Belehrad: Institut za pedagogiju Prosveta.

Smith, M. K. (2002). Malcolm Knowles, informal adult education, self-direction and andragogy. In The Encyclopedia of Informal Education. Retrieved from http://www.infed.org/thinkers/et-knowl.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-03

Як цитувати

Матульчик, Ю. (2025). МАЛКОЛЬМ НОУЛЗ – ЗАСНОВНИК АНДРАГОГІКИ В США. Естетика і етика педагогічної дії, (31), 197–210. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2025.31.331610

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ