МІСЦЕ РЕЛІГІЇ У СУЧАСНОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

  • В. Сорока
  • Віт. Фазан
  • В. Фазан
  • Т. Фазан

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320925

Ключові слова:

освіта, педагогічний процес, релігійна освіта, державна політика у сфері релігійної освіти

Анотація

Виховання особистості у всі часи було найважливішою проблемою будь-якої держави. У сучасних умовах вона особливо актуалізується: стрімкий розвиток науки, техніки, бурхливі реформації в соціальній, політичній сферах вимагають від людини високого професіоналізму, сформованості стійких особистісних рис, зокрема морально-вольових якостей (відповідальності, громадянської позиції, самостійності, стійкості, щедрості тощо). У зв’язку з цим важливим є не тільки побудова авторських моделей виховання, забезпечення реалізації існуючих концепцій виховання, а й звернення до накопиченого в минулому вітчизняного теоретико-практичного виховного досвіду. Питання духовно-морального виховання особистості на основі християнських цінностей є актуальним для батьків і вчителів, а також суспільства, адже в процесі засвоєння християнських моральних цінностей діти вчаться добра та милосердя.

Посилання

Bohush, A. M., Zhukovskyi, V. M., Sidanich, I. L., Sannikova, T. V., Skrypnyk, V. V., … & Yaremenko, T. I. (2019). Dukhovno-moralne vykhovannia ditei doshkilnoho viku na khrystyianskykh tsinnostiakh [Spiritual and moral education of preschool children based on Christian values]: navch. prohr. ta kalendarno-temat. plan. Kyiv: VBF «Skhidnoievropeiska humanitarna misiia» [in Ukrainian].

Derzhavna natsionalna prohrama “Osvita: Ukraina XXI stolittia” [State national program “Education: Ukraine of the 21st century”]: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 03.11.1993 r. No 896. (1993). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/896-93-p#Text [in Ukrainian].

Kaluska, L. V. (2023). Soniashnyk: kompleksna prohrama rozvytku, navchannia ta vykhovannia ditei doshkilnoho viku [Sunflower: a comprehensive program for the development, education and upbringing of preschool children]. Vyd. 3-tie, dop. Ternopil: Mandrivents [in Ukrainian].

Kontseptsiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia ditei ta molodi [The concept of national-patriotic education of children and youth]: nakaz MON Ukrainy vid 16.06.2015 No 641. (2015). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0641729-15#n13 [in Ukrainian].

Natsionalna doktryna rozvytku osvity [National doctrine of education development]. (2002). Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/347/2002 [in Ukrainian].

Osnovni oriientyry vykhovannia uchniv 1–11 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [The main orientations of education of students of grades 1-11 of general educational institutions]. (2011). Retrieved from https://sites.google.com/site/openeuroland/vr/ main-2011 [in Ukrainian].

Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [About the National Strategy for the Development of Education in Ukraine for the period until 2021]: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 25.06.2013 No 344/2013. (2013). Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 [in Ukrainian].

Pro osvitu [About education]: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. No 2145-VIII. (2017). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu [About higher education]: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 r. No 1556-VII. (2014). Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556–18 [in Ukrainian].

Shyian, O., Frankevych, O., Patuliak, N., Ivantsiv, H., Zelenko, L., … & Kazibroda, A. (2018). Zerno liubovi: prohrama dukhovno-moralnoho vykhovannia ditei [A Seed of Love: a program for the spiritual and moral education of children]. Lviv: DNZ Lvivske VPU IKT [in Ukrainian].

Sokhan, H. S., Husakov, I. M., Husak, M. Ye., Ponomarova, M. S., & Kushnir, I. M. (2011). Osnovy khrystyianskoi etyky: 1–11 klasy [Fundamentals of Christian Ethics: Grades 1 11]: navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Kyiv: Litera LTD [in Ukrainian].

Stratehiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia na 2020–2025 roky [Strategy of national and patriotic education for 2020–2025]: postanova KMU vid 9 zhovtnia 2020 r. No 932. (2020). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/932-2020-%D0% BF#Text [in Ukrainian].

Yatsenko, S. (2018). Nastupnist doshkilnoi ta pochatkovoi osvity kriz pryzmu Kontseptsii novoi ukrainskoi shkoly [The continuity of preschool and primary school through the lens of new Ukrainian school conception]. Molod i rynok [Youth and Market], 9 (164), 76 80. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144289

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-22

Як цитувати

Сорока, В., Фазан, В., Фазан, В., & Фазан, Т. (2024). МІСЦЕ РЕЛІГІЇ У СУЧАСНОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ. Естетика і етика педагогічної дії, (30), 100–109. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2024.30.320925

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА