ЕМОЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ: СУТНІСТЬ, ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ, РЕЗУЛЬТАТИ ДІАГНОСТИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ

Автор(и)

  • V. Horhol

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.28.293175

Ключові слова:

майбутні хореографи, естетична культура, емоційний компонент естетичної культури, показники сформованості емоційного компонента естетичної культури, діагностичний експеримент

Анотація

В експериментальній статті висвітлюються сутність емоційної культури здобувачів вищої освіти за спеціальністю 024 Хореографія, показники сформованості її емоційного компонента (емоційно-естетична чутливість, здатність до естетичної насолоди, естетична емоційна спрямованість особистості), методи її діагностики та його результати. Визначено рівні сформованості емоційного компонента естетичної культури студентів, рейтинг емоційних спрямованостей особистості учасників експерименту, що дозволило авторові накреслити стратегію формування естетичної культури майбутніх хореографів у профіесійній підготовці в закладі вищої освіти.

Посилання

Filipchuk, H. H. (2013). Kulturotsentryzm suchasnoi osvity [Culture centrism of modern education]. In Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action]: zb. nauk. prats (Is. 6, pp. 26-39). Kyiv; Poltava [in Ukrainian].

Levchuk, L. T. (Ed.), Panchenko, V. I., Onishchenko, O. I., & Kucheriuk, D. Yu. (2010). Estetyka [Aesthetics]: pidruchnyk. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Otych, O. M. (2011). Estetychni ta etychni zasady osobystisnoho rozvytku pedahoha [Aesthetic and ethical principles of the teacher's personal development]. In Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action]: zb. nauk. prats (Is. 1, pp. 46-58). Kyiv; Poltava [in Ukrainian].

Sintin, Liu. (2017). Vykhovannia estetychnoi kultury maibutnikh khoreohrafiv u pozaaudytornii diialnosti universytetu [Education of Aesthetic Culture of Future Choreographers in Extracurricular Activity of the University]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Sotska, H. I. (2014). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v pedahohichnykh universytetakh [Theoretical and methodological principles of the formation of aesthetic culture of future teachers of fine arts in pedagogical universities]. monohrafiia. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny [in Ukrainian].

Tomashevskyi, V. V. (2020). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh dyzaineriv u zakladakh vyshchoi osvity [Theoretical and Methodical Principles of the Future Designers’ Aesthetic Culture Formation at Higher Educational Institutions]. (D diss.). Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Tytarenko, V. P. (2010). Teoriia i praktyka formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia zasobamy ukrainskykh narodnykh promysliv [Theory and practice of forming the aesthetic culture of future teachers of labor education by means of Ukrainian folk crafts]. (D diss.). Poltava [in Ukrainian].

Vasianovych, H. P. (2021). Pedahohichna estetyka [Pedagogical aesthetics]: navch. posibn. Lviv: Norma [in Ukrainian].

Zabredovskyi, S. H. (1997). Pedahohichni umovy rozvytku motyvatsiinoi sfery studentiv khoreohrafichnykh spetsializatsii v protsesi fakhovoi pidhotovky u vuzi kultury [Pedagogical conditions for the development of the motivational sphere of students of choreographic specializations in the process of professional training at the university of culture]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyivskyi derzhavnyi instytut kultury. Kyiv [in Ukrainian].

Zavhorodnia, Ye. Ye. (2016). Rozvytok tvorchoho potentsialu maibutnikh khoreohrafiv u osvitnomu seredovyshchi vyshchykh navchalnykh zakladiv kultury ta mystetstv [Development of the creative potential of future choreographers in the educational environment of higher educational institutions of culture and arts]. (PhD diss.). Mizhrehionalna akademiia upravlinnia personalom. Kyiv [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2006). Estetychni zasady rozvytku osobystosti [Aesthetic principles of personality development]. In N. H. Nychkalo (Ed.). Mystetstvo v rozvytku osobystosti [Art in personality development]: monohrafiia (pp. 14-36). Chernivtsi: Zelena Bukovyna [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-19

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА