ЕСТЕТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ: СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ

Автор(и)

  • Z. Ruixue

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.28.293172

Ключові слова:

заклад вищої освіти, концепція, компетентнісний підхід, компетентність, професійна компетентність, освітній процес, структурно-функціональна модель, система, хореографія, мистецтво, естетика

Анотація

У статті розглянуто структурно-функціональну модель формування естетичної компетентності майбутніх педагогів засобами хореографічного мистецтва як систему, яка забезпечує ефективність цього процесу. Естетичну компетентність потрактовано як складову загальнокультурної підготовки здобувачів вищої педагогічної освіти. Проаналізовано компонентну структуру педагогічної моделі, виокремлено основні її блоки – цілевизначення, базовий, організаційний, реалізаційний, рефлексивний та розкрито їхнє змістове наповнення. Обґрунтовано функціональні взаємозв’язки між структурними складовими моделі.

Посилання

Atorina, V. M. (2021). Rozvytok estetychnoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity u fakhovii pidhotovtsi [Development of aesthetic competence of future teachers of preschool education institutions in professional training]. (PhD diss.). Hlukhivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni Oleksandra Dovzhenka. Hlukhiv [in Ukrainian].

Briukhanova, N. O., & Korolova, N. V. (2015). Pedahohichne modeliuvannia: stan i tendentsii rozvytku [Pedagogical modeling: state and development trends]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy [Theory and practice of social systems management], 3, 64-71. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2015_3_11 [in Ukrainian].

Hlazunova, L. O. (2013). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia-filoloha zasobamy narodoznavstva [Formation of the aesthetic competence of the future teacher-philologist by means of folk studies]. (Extended abstract of PhD diss.). Zhytomyrskyi derzhavnyi universytet imeni Ivana Franka. Zhytomyr [in Ukrainian].

Lian, Tse. (2021). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva u profesiinii pidhotovtsi [Formation of aesthetic competence of future music teachers in professional training]. (PhD diss.). Derzhavnyi zaklad «Pivdennoukrainskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni K. D. Ushynskoho». Odesa. Retrieved from https://pdpu.edu.ua/doc/vr/2021/ liancze/dis.pdf [in Ukrainian].

Martynets, L. A. (2015). Suchasni modeli osvity [Modern models of education]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Donetsk. Retrieved from https://v.gd/9lplrc [in Ukrainian].

Sultanova, L. (2016). Obhruntuvannia vyboru metodu modeliuvannia u doslidzhenni protsesu rozvytku polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv [Justification of the choice of the modeling method in the study of the process of developing the multicultural competence of future teachers]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Pedahohichni nauky [Origins of pedagogical skills. Pedagogical sciences], 17, 169-174. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2016_17_30 [in Ukrainian].

Sushchenko, O. H. (2010). Teoretychni y praktychni osnovy modeliuvannia pedahohichnoho protsesu [Theoretical and practical foundations of modeling the pedagogical process]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Luhansk. Retrieved from https://cutt.ly/iwhNkt4j [in Ukrainian].

Zhao, Zhuysyue. (2022). Estetychna kompetentnist maibutnikh pedahohiv: filosofsko-pedahohichni aspekty [Aesthetic competence of future teachers: philosophical and pedagogical aspects]. Molod i rynok [Youth and the market], 6 (204), 176-182. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265888 [in Ukrainian].

Zhao, Zhuysyue, & Vodiana, V. O. (2023a). Analiz strukturnykh komponentiv estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv [Analysis of structural components of aesthetic competence of future teachers]. In Problemy ta perspektyvy rozvytku nauky, osvity, tekhnolohii ta suspilstva v XXI stolitti [Problems and prospects of the development of science, education, technologies and society in the 21st century]: zbirnyk tez dopovidei mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Bila Tserkva: TsFEND. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1xGbe8qyb6xLvespS5TfGHzC0 QdVqV9By/view [in Ukrainian].

Zhao, Zhuysyue, & Vodiana, V. O. (2023b). Zastosuvannia metodiv doslidzhennia khoreohrafichnykh tvoriv u formuvanni estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv [The application of research methods of choreographic works in the formation of aesthetic competence of future teachers]. In Problemy ta perspektyvy rozvytku nauky, osvity i suspilstva v XXI stolitti [Problems and prospects of the development of science, education and society in the 21st century]: zbirnyk tez dopovidei mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Rivne: TsFEND. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1JcFAfZSuJiQmUpjrsvxciD7nc UPuHTin/view [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-19

Як цитувати

Ruixue, Z. (2023). ЕСТЕТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ: СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ. Естетика і етика педагогічної дії, (28), 101–113. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.28.293172

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА