СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ

Автор(и)

  • S. Alіeksieieva
  • M. Diachenko-Bohun

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.27.282154

Ключові слова:

навчання біології, методична система, компетентнісний підхід, екологічна компонента змісту, інтерактивні онлайн-ресурси

Анотація

У статті розкрито сучасні підходи до побудови методичної системи навчання біології. Здійснено ґрунтовний аналіз поняття «методична система навчання» як комплекс взаємопов’язаних цілей, принципів, змісту, методів, засобів, організаційних форм і сучасних технологій навчання, яка на основі взаємодії вчителя та учнів забезпечує прогнозований позитивний результат. Доведено, що методична система навчання біології має ґрунтуватися на засадах інтегративного, компетентнісного, особистісно-орієнтованого, праксеологічно-дослідного підходів; прогресивних концепцій біологічної освіти; інтеграції освіти і науки (використання наукового потенціалу науково-дослідних установ, популяризація й пропаганда науки); формування нових екологічних основ системи біологічної освіти; запровадження в освітній процес науково-методичних досягнень, навчально-методичних комплексів нового покоління та інтерактивних онлайн-ресурсів, застосування експериментально-дослідних робіт.

Посилання

Akulenko, I. A. (2013). Kompetentnisno oriientovana metodychna pidhotovka maibutnoho vchytelia matematyky profilnoi shkoly (teoretychnyi aspekt) [Competence-oriented methodical training of the future mathematics teacher of a specialized school (theoretical aspect)]: monohrafiia. Cherkasy: Vydavets Yu. A. Chabanenenko [in Ukrainian].

Alieksieieva, S., Aristova, N., Malykhin, O., & Popov, R. (2022). Dydaktychni formy orhanizatsii osvitnoho protsesu suchasnoho zakladu osvity [Didactic forms of organization of the educational process of a modern educational institution]. Aktualni pytannia u suchasnii nautsi [Current issues in modern science], 1 (1), 339-347 [in Ukrainian].

Alieksieieva, S. (2020). Teoretychni i metodychni osnovy pidhotovky maibutnikh dyzaineriv khudozhnoho profiliu do rozvytku profesiinoi kariery [Theoretical and methodological foundations of training future designers of an artistic profile for the development of a professional career]. (D diss.) Kyiv. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/ id/eprint/729894 [in Ukrainian].

Bykov, V. Yu. (2009). Modeli orhanizatsiinykh system vidkrytoi osvity [Models of organizational systems of open education]: monohrafiia. Kyiv: Atika [in Ukrainian].

Diachenko-Bohun, M. M. (2016). Teoretychni i metodychni zasady realizatsii zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti maibutnikh uchyteliv biolohii [Theoretical and methodological principles of implementation of health-saving technologies in the professional activity of future biology teachers]. (Extended abstract of D diss.). Uman [in Ukrainian].

Dudnyk, I. M. (2009). Vstup do zahalnoi teorii system [Introduction to the general theory of systems]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].

Hrynova, M. V., Kononets, N. V., Diachenko-Bohun, M. M., & Rybalko, L. M. (2019). Resursno-oriientovane navchannia studentiv v umovakh zdoroviazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha [Resource-oriented education of students in the conditions of a health-preserving educational environment]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 72, 4, 182-193 [in Ukrainian]

Kucheruk, O. A. (2011). Systema metodiv navchannia ukrainskoi movy v osnovnii shkoli: teoriia i praktyka [The system of methods of teaching the Ukrainian language in primary school: theory and practice]: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Morze, N. V. (2003). Systema metodychnoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv informatyky v pedahohichnykh universytetakh [System of methodical training of future informatics teachers in pedagogical universities]. (Extended abstract of D diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Spirin, O. M. (2013). Metodychna systema bazovoi pidhotovky vchytelia informatyky za kredytno-modulnoiu tekhnolohiieiu [Methodical system of basic training of informatics teachers using credit-module technology]: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Topuzov, O. M. (2012). Teoretyko-metodychni zasady osobystisno oriientovanoho navchannia predmetiv pryrodnychoho tsyklu [Theoretical and methodological principles of personally oriented teaching of science subjects]. Ridna shkola [Native school], 1/2, 13-16 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-20

Як цитувати

Alіeksieieva S., & Diachenko-Bohun, M. (2023). СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ . Естетика і етика педагогічної дії, (27), 241–250. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.27.282154

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ