РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА В УМОВАХ ВОЄННИХ РЕАЛІЙ НА ЗАСАДАХ ЕТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ ПІЗАНСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • O. Semenoh
  • O. Bilichenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.27.282102

Ключові слова:

культура академічного партнерства, майбутні філологи, університет, воєнні реалії, етичні цінності, Пізанський університет, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

Анотація

У статті окреслено аспекти розвитку культури академічного партнерства майбутніх філологів в українських університетах в умовах воєнних реалій на засадах етичних цінностей європейського досвіду, зокрема Пізанського університету (UNIPI, Італія). Представлено цінні практики кафедри філології, літератури та лінгвістики Пізанського університету з розвитку академічної культури та етики, на якій за програмою дослідницької підтримки Європейського дослідницького простору українських університетів в умовах воєнних реалій співавторка статті О. Біличенко проходить стажування на посаді візит-професора. Окреслено перебіг спільних заходів в умовах воєнних реалій і методику формування академічної культури майбутніх педагогів-дослідників. Акцентовано увагу на принципах академічної етики у процесах викладання та навчання.

Посилання

Belichenko, O., & Semenog, O. (2020). Meziresortní projekt jako prostředek formování medialni kultury ucitile filologa. Media4u Magazine : the Quarterly Journal for Education, 4, 17, ročník, 26-31. Praha. Retrieved from https://repository.sspu.edu.ua/ bitstream/123456789/9641/3/Semenoh_Belichenko_The%20Interdepartmental%20Project.pdf [in Czechia].

Bilychenko, O. (2020). Spivpratsia kafedry ukrainskoi movy ta literatury zi steikkholderamy u konteksti pofesiinoi pidhotovky fakhivtsiv [Cooperation of the department of Ukrainian language and literature with stakeholders in the context of professional training of specialists]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty [Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects], 1(17), 18-26. Retrieved from doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259972 [in Ukrainian].

Bucharest Declaration on Ethical Values and Principles of Higher Education in the Europe Region. Retrieved from http://www.iau-aiu.net/sites/all/files/Bucharest_Dec_0.pdf [in Englsch].

Ivanov, S. V., & Antoniuk, V. P. (2020). Yevropeiskyi doslidnytskyi prostir ta Ukraina: problemy i perspektyvy intehratsii [The European research area and Ukraine: problems and prospects of integration]. Ekonomichnyi visnyk Donbasu [Economic Herald of Donbass], 3 (61), 166-176. [in Ukrainian].

Khoruzhyi, H. F. (2013). Vyshcha osvita: sotsialna pryroda, struktura i funktsii [Higher education: social nature, structure and functions]. Poltava: Poltavskyi literator [in Ukrainian].

Sbruieva, A. A. (2021). Porivnialna pedahohika vyshchoi shkoly: natsionalnyi, yevropeiskyi ta hlobalnyi konteksty [Comparative higher education pedagogy: national, European and global contexts]: navchalnyi posibnyk. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].

Semenoh, O. M. (2021). Akademichna kultura doslidnyka: yevropeiskyi ta natsionalnyi konteksty: navchalnyi posibnyk [Academic culture of the researcher: European and national contexts: a study guide]. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].

Semenoh, O. M., & Vovk, M. P. (2022). Pedahohichne partnerstvo v umovakh voiennykh realii: dosvid vzaiemodii Instytutu pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh imeni Ivana Ziaziuna NAPN Ukrainy i Sumskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni A.S. Makarenka [Pedagogical partnership in the conditions of wartime realities: the experience of cooperation between the Ivan Zyazyun Institute of Pedagogical Education and Adult Education of the National Academy of Sciences of Ukraine and Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy [Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine], 4 (2), 1-14. Retrieved from https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4214 [in Ukrainian].

Semenoh, O., & Vovk, M. (2016). Akademichna kultura doslidnyka v osvitno-kulturnomu prostori universytetu [Academic culture of the researcher in the educational and cultural space of the university]: monohrafiia. Sumy: Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].

Seminar vysokoho rivnia Yevropeiskoho doslidnytskoho prostoru [High-level workshop of the European Research Area]. Retrieved from https://nrfu.org.ua/news/seminar-vysokogo-rivnya-yevropejskogo-doslidnyczkogo-prostoru/ [in Ukrainian].

Spivpratsia z Pizanskym universytetom tryvaie [Cooperation with the University of Pisa continues]. Retrieved from https://ddpu.edu.ua/index.php/navihatsiia/novyny-ddpu/5770-spivpratsya-z-pizanskim-universitetom-trivae

The European Code of Conduct for Research Integrity. (2017). ALLEA. All European Academies. Berlin [іn Germany].

Weert, E. de. (2004). The Organisational Determination of the Teaching and Research Nexus in the 2004 Marwell Conference Presentation at the Marwell 2004 Colloquium on Research and Teaching: closing the divide? Retrieved from http://portallive.solent.ac.uk/university/rtconference/2004/resources/de_weert_paper.pdf [in America].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-20

Як цитувати

Semenoh, O., & Bilichenko, O. (2023). РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА В УМОВАХ ВОЄННИХ РЕАЛІЙ НА ЗАСАДАХ ЕТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ ПІЗАНСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Естетика і етика педагогічної дії, (27), 65–77. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2023.27.282102

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА