МЕТОДИЧНІ ВЕКТОРИ КУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В СИСТЕМІ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА

Автор(и)

  • Z. Tingting

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2022.26.273181

Ключові слова:

культурна компетентність, культура, мистецтво, мистецька освіта, педагог-музикант, методичні вектори

Анотація

Проаналізовано сутність культурної компетентності як ключової для особистості. Культурна компетентність розглядається в зіставленні з поняттям «культура» в контексті Рекомендацій Ради Європи (2006). З огляду на тенденції китайської освіти інтегруватись у глобалізовану систему освіти і культури розглянуто наукові та нормативні джерела різних країн, зокрема України та Китаю. Встановлюються зв’язки змісту культурної компетентності з іншими ключовими, оскільки всі вони мають системно формуватися в процесі підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в сукупності з фаховими. Зазначається, що серед ключових компетентностей культурна є основою фахової підготовки вчителів музики, а стрижневим чинником її формування постає мистецька освіта. Ці позиції і визначають методичні вектори культурної компетентності в процесі фахової підготовки педагога-музиканта

Посилання

Andrushchenko, V. P. (2014). Poniattia kultury: filosofskyi dyskurs na rubezhi stolit [Concept of culture: philosophical discourse at the turn of the century]. Visnyk Instytutu rozvytku dytyny: zb. nauk. prats. Seriia Filosofiia, pedahohika, psykholohiia, 33, 5-9 [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. (2020). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/ derzhavni-standarti [in Ukrainian].

Dzhonson, R. Boid. (2014). Kulturna kompetentnist v Ukraini [Cultural competence in Ukraine]. Journal of European Economy, 13(3), 236-247 [in Ukrainian].

Eliot, T. S. (1968). Notes towards the definition of culture. London: Overseas publications interchange, LTD.

Herchanivska, P. E. (2006). Kulturolohiia: navch. posib. dlia dystantsiinoho navchannia [Culturology: education. manual for distance learning]. (V. I. Panchenko, Ed.). Kyiv: Universytet "Ukraina" [in Ukrainian].

Innis, H. A. (1950). Empire and Communications. Oxford: At the Clarendon press. Retrieved from https://www.gutenberg.ca/ebooks/innis-empire/innis-empire-00-h.html

Komarovska, O. A., & Prosina, O. V. (2020). Mystetska osvita: vektory reformuvannia [Art education: vectors of reform]. Visnyk NAPN Ukrainy, 2(1). Retrieved from http://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/issue/view/2 [in Ukrainian].

Kremen, V. H., Sysoieva, S. O., Bekh, I. D., Voznesenska, O. L., Havrysh, N. V., Honchar, L. V. … Shakhrai, V. M. (2022). Kontseptsiia vykhovannia ditei ta molodi v tsyfrovomu prostori [The concept of raising children and youth in the digital space]. Visnyk Natsionalnoi Akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 4(2). Retrieved from https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/292 [in Ukrainian].

Rekomendatsiia "Pro uchast i vklad narodnykh mas u kulturne zhyttia" [Recommendation "On the participation and contribution of the masses in cultural life"]. (1976). Dokument 995-574, redaktsiia vid 26.11.1976 r. Ukhvaleno u m. Nairobi, 26 lystopada 1976 roku na 19-ii sesii Heneralnoi konferentsii YuNESKO. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_726#Text [in Ukrainian].

Rekomendatsiia 2006/962/IeS Yevropeiskoho Parlamentu ta Rady (IeS) "Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia" vid 18 hrudnia 2006 roku [Recommendation 2006/962/EU of the European Parliament and the Council (EU) "On core competences for lifelong learning" dated December 18, 2006]. (2006). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975#Text [in Ukrainian].

Sarakun, L. (2011). Eksplikatsiia poniattia "kultura" v suchasnomu filosofskomu dyskursi [Explanation of the concept of "culture" in modern philosophical discourse]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu. Filosofiia, 539-540, 119-123 [in Ukrainian].

Yu, Jiang, & Tao, Xin (2016). Promoting deepen curriculum reform through constructing a core competencies based model. Moral Education China, 01, 26-28. 姜宇,辛涛.以核心素养模型推进课程全面深化改革[J].中国德育[in Chinese].

Ziaziun, I. A. (2009). Universalnist ta intehratyvnist kultury v osvitnomu prostori informatsiinoho suspilstva [Universality and integrability of culture in the educational space of the information society. Stavropygian Philosophical Studies]. Stavropihiiski filosofski studii. Ultima Ratio, 230-244 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-25

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА