МАЙСТЕР-КЛАС В ОСВІТІ ДОРОСЛИХ: ТЕХНОЛОГІЧНІСТЬ І МАЙСТЕРНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.24.255929Ключові слова:
освіта дорослих, трансформаційне навчання, майстер-клас, фестиваль майстер-класів, модельний приклад, педагогічна майстерність, синергетична системаАнотація
Розглядаються майстер-клас і фестиваль майстер-класів як форми освіти дорослих для трансформаційного навчання. Форму майстер-класу обґрунтовано як таку, сутністю якої є майстерність того, хто навчає. Форму фестивалю майстер-класів схарактеризовано як таку, що більшою мірою спирається на технологічність навчального процесу. Виділено майстер-класи технологічного рівня, які покликані допомогти в отриманні нового досвіду та в змістовному проведенні дозвілля дорослих. Виділено майстер-класи рівня майстерності, коли через саморозвиток того, хто навчає, запрошують до саморозвитку того, хто навчається. У такий спосіб реалізується парадигма педагогічної майстерності. У фестивалях майстер-класів обґрунтовано доцільність створення умов для синергії команди ведучих майстер-класів.
Посилання
Atwood, M. (2021). Teaches Creative Writing. Retrieved from https://www.masterclass.com/classes/margaret-atwood-teaches-creative-writing
Budanov, V. G. (2009). Metodologija sinergetiki v postneklassicheskoj nauke i obrazovanii [Methodology of synergetics in post-classical science and education]. Moskva: Librokom [in Russian].
Budds, M., & Santana, J. (2003). The piano master-class of Franz Liszt at Weimar, from 1869 to 1886. Retrieved from http://www.uel.br/pos/musica/pages/arquivos/Artigo%20-%20Jailton%20-%20Liszt.pdf
Dirkx, J. M. (2001). The power of feelings: Emotion, imagination, and the construction of meaning in adult learning. New Directions for Adult and Continuing Education, 89, 63-72. DOI:10.1002/ace.9
Mashukov, A. V. (Comp.) & Oboskalov A. G. (Ed.). (2007). Organizacija i provedenie master-klassov: Metod. rekom. [Methodology of synergetics in post-non-classical science and education: Guidelines]. Cheljabinsk [in Russian].
Morgan, D. L. (2007). Paradigms Lost and Pragmatism Regained: Methodological Implications of Combining Qualitative and Quantitative Methods. Journal of Mixed Methods Research, 1, 48-76.
Piekhota, O. M., Nychkalo, N. H., Kupenko, O. V. (2021). Tekhnolohii osvity doroslykh: Navch.-metod. posib. [Adult Education Technologies: Textbook]. Mykolaiv: Ilion [in Ukrainian].
Rasskazova, O. L. (2018). Metodychnyi suprovid orhanizatsii ta provedennia festyvaliv neformalnoi osvity doroslykh [Methodical support of organizing and conducting festivals of non-formal adult education]. In Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh: Zb. nauk. pr. (Vol. 58-59, p. 173-180). Zaporizhzhia [in Ukrainian].
Ziaziun, I. A. (2008). Filosofiia pedahohichnoi dii: Monohrafiia [Philosophy of pedagogical action: Monograph]. Cherkasy: Vyd-vo ChNU im. Bohdana Khmelnytskoho [in Ukrainian].
Ziaziun, I. A., Kramushchenko, L. V., Kryvonos, I. F., Myroshnyk, O. H., & Semychenko, V. A. (2008). Pedahohichna maisternist: Pidruchnyk [Pedagogical skills: Textbook]. Kyiv: SPD Bohdanova A. M. [in Ukrainian].