ІНФОРМАЦІЙНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА

Автор(и)

  • M. Koval
  • A. Lytvyn

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238214

Ключові слова:

інформаційне суспільство, освіта, інформатизація, модернізація, єдиний інформаційний освітній простір, інформаційно-освітнє середовище, професійна підготовка

Анотація

В оглядовій статті проаналізовано особливості інформаційного суспільства як нового етапу еволюції соціального устрою на основі довгострокових тенденцій збільшення ролі інформації та знань, соціально-економічної та духовно-культурної реальності з домінуванням інформаційно-комунікаційних технологій, які діють у глобальних масштабах, що ідентифікується як суспільство знань. Висвітлено окремі проблеми освітнього процесу професійної підготовки фахівців на етапі становлення нової суспільної реальності, що має особливу психолого-педагогічну та соціокультурну спрямованість. Зроблено висновок про стратегічну роль інформатизації як провідного чинника модернізації освіти.

Посилання

Bell, D. (1986). Sotsialnye ramki informatsionnogo obshchestva [The social framework of the information society]. In P. S. Gurevich (Ed.). Novaya tekhnokraticheskaya volna na Zapade. (pp. 330–342). Moskow: Progress. [in Russian].

Bykov, V. Yu. (2003). Informatyzatsiia zahalnoosvitnoi i profesiino-tekhnichnoi shkoly Ukrainy: kontseptualni zasady i priorytetni napriamky [Informatization of secondary and vocational schools of Ukraine: conceptual principles and priority areas]. In Levovytskyi T., Vilsh I., Ziaziun I. & Nychkalo N. (Eds.). Profesiyna osvita: pedahohika i psykholohiya. (Vol. 4, pp. 501–514). Chenstokhova; Kyiv: Publishing House of the Higher Pedagogical School in Czestochowa. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybid. [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny «Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii» [Law of Ukraine "On National Informatization Program"]. st. 181 (zminy vid 13.04.2020 № 554-IX). (2021). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98-%D0%B2%D1%80#Text [in Ukrainian].

Castells, M. & Himanen, P. (2006). Informatsiyne suspilstvo ta derzhava dobrobutu: finska model [Information society and welfare state: Finnish model]. Kyiv: Vakler. [in Ukrainian].

Koval, M. S. (2019). Systema profesiinoi pidhotovky maibutnikh pratsivnykiv DSNS Ukrainy v informatsiino-osvitnomu seredovyshchi zakladu vyshchoi osvity [The system of professional training of future employees of the SES of Ukraine in the information and educational environment of higher education]: monohrafiia. Lviv: PAIS. [in Ukrainian].

Kolomiyets, A. M. (2007). Informatsiyna kultura vchytelya pochatkovykh klasiv [Information culture of primary school teachers]: monohrafiia. Vinnytsia: VDPU. [in Ukrainian].

Kremen, V. (2002). Suchasna filosofiia osvity i pedahohichna nauka [Modern philosophy of education and pedagogical science]. Pedahohika i psykholohiya profesiynoyi osvity, 4, 11–20. [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (Ed.). (2003). Neperervna profesiina osvita: filosofiia, pedahohichni paradyhmy, prohnoz [Continuing professional education: philosophy, pedagogical paradigms, forecast]. Kyiv: Naukova dumka. [in Ukrainian].

Lytvyn, A. V. (2011). Informatyzatsiia profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv budivelnoho profiliu [Informatization of vocational schools of construction profile]: monohrafiia. Lviv: Kompaniya «Manuskrypt». [in Ukrainian].

Levko, A. I. (2017). Sistema obrazovaniya v sovremennom informatsionnom obshchestve [The educational system in the modern information society.]. Filosofiya i gumanitarnyye nauki v informatsionnom obshchestve, 3, 42–53.

May, K. (2004). Informatsiine suspilstvo. Skeptychnyi pohliad [Information society. A skeptical look]. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Okinavskaya khartiya globalnogo informatsionnogo obshchestva [Okinawa Charter for the Global Information Society]. (2000). Diplomaticheskiy vestnik, 8, 51–56. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=998_163 [in Russian].

Pidsumkovi dokumenty Vsesvitnoho samitu z pytan informatsiinoho suspilstva [Final documents of the World Summit on the Information Society] (2006). Retrieved from http://comin.kmu.gov.ua/control/uk/publish/printable_article?art_id=61592 [in Ukrainian].

Poyasok, T. B. (2009). Systema zastosuvannia informatsiinykh tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh ekonomistiv [The system of application of information technologies in professional training of future economists]. Kremenchuk: PP Shcherbatykh O.V. [in Ukrainian].

Robert, I. V. (2010). Informatizatsiya obrazovaniya kak transfer-integrativnaya oblast nauchnogo znaniya [Informatization of education as a transfer-integrative area of scientific knowledge]. Problemy sovremennogo obrazovaniya, 2, 13–29. [in Russian].

Skorodumova, O. B. (2009). Otechestvennyye podkhody k interpretatsii informatsionnogo obshchestva: postindustrialistskaya. sinergeticheskaya i postmodernistskaya paradigmy [Domestic approaches to the interpretation of the information society: postindustrialist, synergetic and postmodernist paradigms]. Znanie. Ponimanie. Umenie: Informatsionnyy gumanitarnyy portal, 4. Retrieved from http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/2009/4/Skorodumova/ [in Russian].

Spivakovskyy, O. V. (2004). Teoretyko-metodychni osnovy navchannya vyshchoi matematyky maibutnikh vchyteliv matematyky z vykorystanniam informatsiinykh tekhnolohii [Theoretical and methodological bases of teaching higher mathematics to future teachers of mathematics with the use of information technology]. (Doctoral dissertation). Natsionalnyi pedahohichnyi un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv. [in Ukrainian].

Stepanenko, V. P. (2006). Informatsiine suspilstvo [Information society]. In Dzyuba I. M., Zhukovskyi A. I., Zhelezniak M. H. and others. (Eds.) Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy: electronic version. Kyiv: Instytut entsyklopedychnykh doslidzhenʹ NAN Ukrayiny. Retrieved from http://esu.com.ua/search_articles.php?id=12462 [in Ukrainian].

Teplytskyy, I. O. & Semerikov, S. O. (2005). Informatsiine suspilstvo: humanistychnyi aspekt [Information society: humanistic aspect.]. Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia, 2 (9), 79–88. [in Ukrainian].

Toffler, E. (2000). Tretia khvylia [The third wave]. Kyiv: Vsesvit. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-04

Як цитувати

Koval, M., & Lytvyn, A. (2021). ІНФОРМАЦІЙНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА. Естетика і етика педагогічної дії, (23), 9–27. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238214

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ