ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАГІСТРІВ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТАХ АВСТРАЛІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.22.222018Ключові слова:
лідерська компетентність, вища освіта, академічне лідерство, підготовка магістрів освіти, університети АвстраліїАнотація
У нестабільних умовах сьогодення студенти – майбутні педагоги мають бути готові виконувати лідерську роль у професійній діяльності, яка відіграє важливу роль у кожному аспекті життя студентів, адже вони проходять багато етапів розвитку кар’єри, де їм потрібні відповідні навички. У статті проаналізовано організаційно-педагогічні особливості формування лідерських якостей у магістрів освіти в університетах Австралії; розглянуто програмно-методичне забезпечення формування лідерських якостей учителів в університетах Австралії; проаналізовано організаційно-педагогічні особливості формування лідерських якостей, зафіксовані в програмах підготовки магістрів освіти в університетах Австралії; здійснено огляд магістерських програм із розвитку лідерства в учителів.
Посилання
Astin, A., & Astin, H. (2000). Leadership reconsidered: Engaging higher education in social change. Battle Creek: Kellogg Foundation.
Australian Institute for Teaching and School Leadership. Retrieved from https://www.aitsl.edu.au/
Australian Professional Standard for Principals and the Leadership Profile (2019). Retrieved from https://www.aitsl.edu.au/docs/default-source/national-policy-framework/ australian-professional-standard-for-principals.pdf
Bijur, P. (2000). The Energy of Leadership. In W. Dauphinais, G. Means & C. Price (Eds.), Wisdom of the CEO (pp.167-174). New York: Wiley.
Harman, G. (2002). Academic leaders of corporate managers: Deans and Heads in Australian higher education; 1977 to 1997. Higher Education Management and Policy, 14, 2, 53-70.
Kontseptsiia humanitarnoho rozvytku Ukrainy na period do 2020 roku [The concept of humanitarian development in Ukraine until 2020]. (2013). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#n10 [in Ukrainian].
La Trobe University Melbourne. Master of Educational Leadership and Management. Retrieved from https://www.latrobe.edu.au/
Ladyshewsky, R. K., & Flavell, H. (2011). Transfer of training in an academic leadership development program for program coordinators. Educational Management Administration & Leadership, 40(1), 127-147.
Marakhovska, N. V. (2009). Pedahohichni umovy formuvannia liderskykh yakostei maibutnikh uchyteliv u protsesi navchannia dystsyplin humanitarnoho tsyklu [Pedagogical requirements of building leadership qualities of future teachers in teaching the humanities courses]. (Ext. abstract of PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
Meek, L., & Wood, F. (1997). Higher Education Governance and Management: An Australian Study. Canberra: AGPS.
Patton, M. (1982). Practical Evaluation. Beverly Hills: Sage.
Pro Kontseptsiiu orhanizatsii pidhotovky mahistriv v Ukraini [About the Concept of the masters training in Ukraine]. (2010). Retrieved from https://osvita.ua/ legislation/Vishya_osvita/6670/ [in Ukrainian].
Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 [On the National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021]. (2013). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#n10 [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii [On approval of the National Qualifications Framework]. (2011). Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].
Queensland University of Technology (QUT). Master of education. Educational Leadership. Retrieved from https://www.qut.edu.au/ courses/master-of-education-educational-leadership-specialisation
Ramsden, P. (1998). Managing the Effective University. Higher Education Research and Development, 17 (3), 347-370.
Sarros, J. C., & Santora, J. C. (2001). Leaders and values: a cross-cultural study, Leadership and Organisation Development Journal, 22(5), 243-248.
Semchenko, N. O. (2005). Pedahohichni umovy formuvannia liderskykh yakostei maibutnikh uchyteliv u pozaaudytornii diialnosti [Pedagogical requirements for building leadership qualities of future teachers in extracurricular activities]. (Ext. abstract of PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
Teacher Leadership Consortium. (2008). Teacher Leader Model Standards. Retrieved from https://www.ets.org/s/education_topics/teaching_quality/pdf/teacher_leader_model_standards.pdf
The University of Western Australia. Master of education. Leadership for Learning. Retrieved from https://www.uwa.edu.au/study/courses/master-of-educational-leadership
University of Wollongong Australia. Master of education. Educational Leadership. Retrieved from https://coursefinder.uow.edu.au/information/index.html?course=master-education-educational-leadership
Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu [Law On Higher Education of Ukraine]. (2014). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].
Zavalevskyi, Yu. I. (2008). Suchasnyi vchytel: vymir chasu [Modern teacher: time dimensioin]. Chernivtsi: Bukrek [in Ukrainian].
Zerbino, D. D. (2001). Naukova shkola: lider i uchni [Scientific school: leader and students]. Lviv: Yevrosvit [in Ukrainian].