ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО КЛАСУ ЯК ІНТЕНЦІЯ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • I. Lisakova

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.22.221989

Ключові слова:

креативний клас, креативні індустрії, соціокультурний простір, творча діяльність, ринок праці, вища освіта

Анотація

У статті висвітлено сучасні підходи до визначення понять «креативні індустрії», «креативний клас». Проаналізовано трансформаційні процеси, що відбуваються на світовому ринку праці та впливають на національний соціокультурний простір. Визначено, що розрив в економічному зростанні країн ґрунтується в диспропорції інтелектуального капіталу, технологій, накопичених знань і способів їх використання. Засобом усунення такої диспропорції є розвиток особливого креативного класу, формуванню якого сприятиме низка державних, політичних, правових рішень і, зокрема, перебудова системи освіти, її переорієнтація на подолання стандартизації, стимулювання творчої діяльності, різноманітність культурних проявів і поєднання науки, мистецтва й технологій.

Посилання

Chuzhykov, V. I., & Dyndar, A. S. (2016). Mystetska paradyhma v kreatyvnii modeli hlobalnoho ekonomichnoho prostoru [Artistic paradigm in the creative model of the global economic space]. Verba, V. A. (Ed.). Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy (Vol. 39, p. 30–39). Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

Could You be Charging More as a Freelancer? 4 Takeaways from Payoneer’s 2020 Freelancer Income Report. (2020). Payoneer Bloog. Retrieved from https://blog.payoneer.com/freelancers/industry-tips-fl/2020-freelancer-income-report/

Davymuka, S. A., & Fedulova, L. I. (2017). Kreatyvnyi sektor ekonomiky: dosvid ta napriamy rozbudovy [Creative sector of the economy: experience and directions of development]. Lviv: Instytut rehionalnykh doslidzhen imeni M. I. Dolishnoho NAN Ukrainy [in Ukrainian].

Eurostat. (2020). Site of European Comission. Retrieved from http://epp.eurostat.ec.europa.eu.

Florida, R. (2007). Kreativnyj klass: ljudi, kotorye menjajut budushhee [The Rise of The Creative Class and How It's Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life]. Moscow: Klassika XXІ [in Russian].

Kastels, M. (2000). Informatsionnaja jepoha: jekonomika, obshhestvo i kultura [The Information Age: Economy, Society and Culture ]. Moscow: GU VShE [in Russian].

Ministry of Manpower Singapore. (2020). Official site. Retrieved from https://www.mom.gov.sg/about-us/divisions-and-statutory-boards/foreign-manpower-management-division.

Ponomarenko, I. V. (2013). Doslidzhennia vplyvu starinnia naselennia na chyselnist ta strukturu ekonomichno aktyvnoho naselennia v Ukraini ta krainakh Yevropy [Study of the impact of population aging on the number and structure of the economically active population in Ukraine and European countries]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy], 1. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_1_54 [in Ukrainian].

Proskurina, M. O. (2018). Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm kulturnoi industrii Ukrainy [Organizational and economic mechanism of the cultural industry of Ukraine]. Kyiv: Natsionalna akademiia upravlinnia [in Ukrainian].

Sirenko, N. M., Melnyk, O. I., & Baryshevska, I. V. (2018). Kreatyvnyi klas u formuvanni ekonomiky znan [Creative class in the formation of the knowledge economy]. Visnyk ahrarnoi nauky Prychornomoria, 1, 45-54 [in Ukrainian].

Tarasjuk, L. S. (2011). Kreatyvnist yak fenomen liudskoho buttia v kulturi [Creativity as a phenomenon of human existence in culture] (Dys... kand. filos. nauk). Natsionalnyi ped. universytet imeni M. P. Drahomanova, Kyiv [in Ukrainian].

The Battle for Brainpower (2006). The Economist, October 7, 3. Retrieved from https://www.economist.com/special-report/2006/10/07/the-battle-for-brainpower

Vakhovych, I. M., & Chulj, O. M. (2014). Rozvytok kreatyvnykh industrii: rehionajnyi vymir [Development of creative industries: regional dimension]. Lutsk: Vezha-Druk [in Ukrainian].

Venturelli, Sh. (2000). From the information economy to the creative economy: Moving Culture to the Center of International Public Policy. GIA Reader, 12(3), 39. Retrieved from https://www.giarts.org/reader-12-3.

Webster Dictionnary. (2000). Retrieved from https://www.merriam-webster.com/thesaurus/creativity.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-27

Як цитувати

Lisakova, I. (2020). ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО КЛАСУ ЯК ІНТЕНЦІЯ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Естетика і етика педагогічної дії, (22), 42–54. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.22.221989

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ