ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ МАЙСТЕР-КЛАСУ У ВОКАЛЬНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218105Ключові слова:
освітні інновації, педагогічні технології, майстер-клас, професійні компетенції, майбутні вчителі музичного мистецтва, вокальна підготовкаАнотація
У статті розглядається інноваційна авторська технологія вокального майстер-класу, побудована на діалогічній стратегії спілкування викладача зі студентами і є сукупністю послідовних, цілеспрямованих мистецько-педагогічних дій, орієнтованих на модифікацію змісту, оновлення організаційних форм і методів вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Доведено, що поетапний процес функціонування вокального майстер-класу в закладі вищої педагогічної освіти вдосконалює вокально-педагогічну майстерність студентів через трансляцію викладачем ефективних механізмів власної виконавсько-педагогічної діяльності та створення відповідних умов для розвитку особистісних якостей учасників і набуття ними необхідних фахових компетентностей.
Посилання
Bolharskyi A. H., & Sahaidak H. M. (1987). Khorovyi klas i praktyka roboty z khorom [Choral class and practice of working with the choir]. Kyiv: Musical Ukraine [in Ukrainian].
Derda, I. M. (Ed.). (2011). Frants Shubert. "Vilkhovyi korol". Vokalna balada na virshi Y. V. Hete. Osvitno-navch. repertuarnyi posib [Franz Schubert. "Alder King". Vocal ballad based on poems by J. V. Goethe. Educational and repertoire manual (D. Zagul trans.)]. Chernivtsi: Chernivetskyi nats. un-t. [in Ukrainian].
Dmitriev, L. B. (2007). Osnovy vokalnoj metodiki [Fundamentals of vocal techniques]. Moscow: Muzyka [in Russian].
Hrebeniuk, N. Ye. (1999). Vokalno-vykonavska tvorchist: psykholohopedahohichnyi ta mystetstvoznavchyi aspekty [Vocal-performing creativity: psychological-pedagogical and art-scientific aspects]. Kyiv: NMAU im. P. I. Chaikovskoho [in Ukrainian].
Luk’ianova, L. B., Anishchenko, O. V., Sihaieva, L. Ye., Zinchenko, S. V., Banit, O. V., & Doroshenko N. I. (2013). Suchasni tekhnolohii osvity doroslykh [Modern technologies of adult education]. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].
Ovcharenko, N. A. (2006). Osnovy vokalnoi metodyky: nauk.-metod. posib. [Fundamentals of vocal technique]. Kryvyi Rih: Vydavnychyi dim [in Ukrainian].
Postelniak, A. I. (2009). Maister-klas v systemi metodychnoi roboty z pedahohichnymy kadramy [Master class in the system of methodical work with pedagogical staff]. Kirovohrad: Vyd-tstvo KOIPPO imeni Vasylia Sukhomlynskoho [in Ukrainian].
Pro vyshchu osvitu. Zakon Ukrainy vid 1 lypnia 2014 № 1556 – VII [About higher education. Law of Ukraine of July, 1, 2014 № 1556 – VII]. (2004). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy [Information of the Verkhovna Rada] vid 19.09.2014 r., 37-38, 2716, st. 2004. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 15 [in Ukrainian].
Selevko, G. K. (2004.). Kompetentnosti i ih klassifikacija [Competencies and their classification]. Narodnoe obrazovanie, 4, 138-145 [in Russian].
Solomakha, S. O. (2013). Rozvytok pedahohichnoi maisternosti vykladachiv muzychnoho mystetstva ta svitovoi khudozhnoi kultury [Development of pedagogical skills of teachers of music art and world art culture]. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].
Sorochan, T. M., & Skrypnyk, M. I. (Ed.). (2016). Tekhnolohii profesiinoho rozvytku pedahohiv [Technologies of professional development of teachers]. Kyiv: DVNZ "Un-t menedzh. osvity" [in Ukrainian].
Sysoieva, S. O. (2011). Interaktyvni tekhnolohii navchannia doroslykh [Interactive technologies of adult learning]. Kyiv: EKMO [in Ukrainian].
Turkot, T. I. (2011). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kherson [in Ukrainian].
Vovk, M. P., Filipchuk, N. O., Hryshchenko, Yu. V., Solomakha, S. O., & Sultanova L. Yu. (2019). Tekhnolohii navchannia doroslykh v umovakh formalnoi i neformalnoi osvity [Technologies of adult learning in formal and non-formal education]: prakt. posib. Kyiv [in Ukrainian].