ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ НА ЦІЛЕ-МОТИВАЦІЙНОМУ ЕТАПІ: ХІД І РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

  • Ruslan Trotsky

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218097

Ключові слова:

управлінська діяльність, готовність до управлінської діяльності, мотивація, цінності, майбутні офіцери, заклади вищої освіти правоохоронного спрямування

Анотація

У статті експериментального спрямування схарактеризовано форми та методи підвищення мотивації до формування готовності до управлінської діяльності майбутніх офіцерів, що уможливлює виконання ними в майбутньому професійних обов’язків. На основі застосування методу педагогічного експерименту продемонстровано ефективність форм і методів підвищення мотивації до формування досліджуваної якості, про що свідчить статистично підтверджена її позитивна динаміка. З’ясовано, що ціле-мотиваційний етап зорієнтовано на формування мотивації до здійснення управлінської діяльності, ціннісних орієнтацій і спрямованості курсантів на поглиблене опанування відповідних знань і вмінь (ціннісно-рефлексивний критерій). Автором розкрито зміст методичних і науково-методичних семінарів для викладачів фахових дисциплін задля опанування ними функцій педагога-тьютора; представлено оновлений контент фахових дисциплін («Тактична підготовка військ», «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Історія військ та військового мистец­тва»); доведено ефективність таких форм організації освітнього процесу, як інноваційні навчальні заняття (бінарні лекції, лекції-дискусії та ін.), самостійна й дослідницька робота в межах наукового гуртка; акцентовано увагу на виховних заходах, спрямованих на підвищення мотивації до управлінської діяльності (відеолекторії, зустрічі з військово­службовцями, учасниками бойових дій, командирами-управлінцями, відвідування музеїв).

Посилання

Barko, V. (2013). Humanistychno oriientovanyi pidkhid yak efektyvnyi pryntsyp efektyvnoho upravlinnia personalom orhaniv vnutrishnikh sprav [Humanistically oriented approach as an effective principle of effective personnel management of internal affairs bodies]. Retrieved from http://www.pravnuk.info/2013-12-27-15-13-14/438-gumanistichnij-osobistisno-oriyentovanij-pidxid [in Ukrainian].

Didenko, O. V. (2009). Formuvannia profesiinoi tvorchosti v maibutnikh ofitseriv derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy [Formation of professional creativity in future officers of the State Border Guard Service of Ukraine]. Khmelnytskyi: Vydavnytstvo NADPSU [in Ukrainian].

Radomskyi, I. P. (2007). Formuvannia kultury profesiinoho spilkuvannia u maibutnikh ofitseriv MVS Ukrainy v protsesi navchannia [Formation of a culture of professional communication in future officers of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine in the process of training]. (Extended abstract of PhD diss), Vinnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet im. Mykhaila Kotsiubynskoho, Vinnytsia [in Ukrainian].

Radvanskyi, A. I. (2010). Pedahohichni umovy formuvannia linhvosotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv-pravookhorontsiv [Pedagogical conditions for the formation of linguistic and socio-cultural competence of future law enforcement officers]. Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity, 27, 201-207 [in Ukrainian].

Trotskyi, R. S. (2018). Formuvannia hotovnosti do upravlinskoi diialnosti u kursantiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy u fakhovii pidhotovtsi [Formation of readiness for managerial activity in cadets of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine in professional training]. (PhD diss). Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, Kyiv. Retrieved from http://ipood.com.ua/data/avtoreferaty_i_dysertatsii/ 2018/diser_TROTSKYI_pas.pdf [in Ukrainian].

Trotskyi, R. S. (2017). Model formuvannia hotovnosti do upravlinskoi diialnosti maibutnikh ofitseriv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Model of formation of readiness for managerial activity of future officers in the process of professional training]. Molod i rynok, 2(145), 121-126 [in Ukrainian].

Vovk, M. P. (2016). Spetsyfika orhanizatsii osvitnoho protsesu u konteksti pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv Natsionalnoi hvardii Ukrainy [The specifics of the organization of the educational process in the context of training future specialists of the National Guard of Ukraine]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky, 137, 103-107. Chernihiv: ChNPU im. T. H. Shevchenka [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Як цитувати

Trotsky, R. (2021). ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ НА ЦІЛЕ-МОТИВАЦІЙНОМУ ЕТАПІ: ХІД І РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ. Естетика і етика педагогічної дії, (21), 89–100. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218097

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА