КАР’ЄРНЕ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГА В КОНТЕКСТІ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Olena Anishchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218082

Ключові слова:

кар’єра, кар’єрне зростання педагога, педагогічна діяльність, особистісно-професійний саморозвиток, життєвий успіх педагога

Анотація

В оглядовій публікації автором здійснено аналіз окремих аспектів кар’єрного зростання педагога. Проаналізовано сутність основних понять із теми дослідження. Наголошено, що терміни «професійний» і «кар’єрний розвиток» корелюють між собою, але не є тотожними. Доведено, що педагогічну кар’єру доцільно розглядати як самодосягнення такого рівня педагогічної та управлінської майстерності, що забезпечує педагогу гідне становище в суспільстві й просування по кар’єрних / службових сходах. Акцентовано увагу на кризах у професійній діяльності педагога. Розкрито сутність особистісно-професійного саморозвитку людини. Окреслено основні завдання планування, управління й здійснення кар’єри. Обґрунтовано рекомендації щодо науково-методичного супроводу кар’єрного зростання педагога.

Посилання

Anishchenko, O. (2011). Kar’ierne zrostannia – skladova zhyttievoho uspikhu pedahoha [Career growth is a component of a teacher's life success]. In Profesiine stanovlennia osobystosti: problemy i perspektyvy: materialy VI Mizhnarodnoi nauk.-prakt. konf. (Khmelnytskyi, 24-26 zhovt. 2011). (p. 32-35). Khmelnytskyi: PP Tsiupak A. A. [in Ukrainian].

Dolton, P., Marcenaro, O., De Vries, R., & She, P-W. (2018). Global Teacher Status Index is reported. Institutions. Varkey Foundation.

Hromovyi, V. (2014). Shchaslyve vchyteliuvannia: nemozhlyve mozhlyve!? [Happy teaching: the impossible is possible!?]. Osvitnia polityka: portal hromadskykh ekspertiv. Retrieved from http://education-ua.org/ua/articles/177-shchaslive-vchitelyuvannya-nemozhlive-mozhlive [in Ukrainian].

Koretska, S. O. (2006). Motyvatsiia trudovoi diialnosti v sotsialno-ekonomichnomu mekhanizmi rehuliuvannia rynku pratsi i zarobitnoi platy [Motivation of labor activity in the socio-economic mechanism of labor market and wage regulation]. Derzhava ta rehiony, 2, 129-135. [in Ukrainian].

Krushelnytska, O. V., & Melnychuk, D. P. (2003). Upravlinnia personalom [Management by personnel]: navch. posib. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].

Kyselova, K. (2020). Shcho dumaiut pro vchyteliv ukraintsi? Opryliudnyly rezultaty nainovishoho opytuvannia [What do Ukrainians think about teachers? The results of the latest survey have been published]. Osvitoriia media. Retrieved from: https://cutt.ly/ag3QgqO [in Ukrainian].

Lozovetska, V. T. (2015). Profesiina kar’iera osobystosti v suchasnykh umovakh pratsi [Professional career of the individual in modern working conditions]: monograph. Kyiv [in Ukrainian].

Schleicher, A. (2018). Valuing our Teachers and Raising their Status: How Communities Can Help. International Summit on the Teaching Profession. OECD publications.

Zabolotna, O., Shchudlo, S., Lisova, T., Kovalchuk, O., Horuk, N., & Medina, T. (2020). Uchyteli ta osvitnie seredovyshche: kros-kulturna perspektyva [Teachers and the Learning Environment: Cross-cultural Perspective]. Drohobych: Trek-LTD [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-31

Як цитувати

Anishchenko, O. (2021). КАР’ЄРНЕ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГА В КОНТЕКСТІ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ. Естетика і етика педагогічної дії, (21), 22–32. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2020.21.218082

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ