ЕВОЛЮЦІЯ РОЗВИТКУ ВИКОНАВСЬКИХ ТРАДИЦІЙ ГІТАРНОГО МИСТЕЦТВА У ВІТЧИЗНЯНОМУ КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Vasyl Blazhevych

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.15.175896

Ключові слова:

гітарне мистецтво, культурно-освітній простір, виконавська традиція, виконавська школа, музичне мистецтво

Анотація

У статті здійснено аналіз проблеми історичної спадковості виконавських традицій вітчизняної гітарної школи. Узагальнено теоретичний та практичний досвід педагогічно-виконавської діяльності низки видатних гітаристів України та Росії ХІХ – ХХ століть у контексті еволюції розвитку гітарного мистецтва у вітчизняному культурно-освітньому просторі. Окремо виділено естрадно-джазову виконавську традицію та ключові класичні виконавські школи (київська, львівська та одеська), діяльність яких стала підґрунтям для розбудови вітчизняного гітарного мистецтва України періоду незалежності.

Посилання

Agafoshin, P. (1985). Shkola igry na shestistrunnoy gitare [Six-string guitar school]. Moscow: Muzyka, 205.

Volman, B. (1968). Gitara i gitaristy. Ocherk istorii shestistrunnoy gitary [Guitar and guitarists. Essay on the history of the six-stringed guitar]. Leningrad: Muzyka, 188.

Davydov, M. A. Istoriia vykonavstva na narodnykh instrumentakh (Ukrainska akademichna shkola) [History of Folk Instruments (Ukrainian Academic School)]. Kyiv: NMA im. P. I. Chaikovskoho, 419.

Zahaikevych, M. (1998). Mykhailo Verbytskyi storinky zhyttia i tvorchosti [Mikhail Verbitsky pages of life and creativity], 4. Lviv: Misioner, 140.

Kamenskyi, V. (2007). Sonata dlia hitary [Sonata for the guitar]. Sydorenko, V. L. ed. Ukrayinski kompozytory dlya gitary. Drohobych: Prosvit, 24.

Leonova, O. V. (2008). Regyonalnoe obrazovatelnoe prostranstvo: princypy formirovaniya i razvitiia [Regional educational dimension: principles of formation and development]. Volgograd: Volgogradskiy gosudarstvennyy pedagogicheskiy institut, 39.

Mykhailenko, M. P. (2010). Kyivska shkola hry na hitari [Kyiv Guitar School]. Chasopys Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho, 1 (6), 47-50.

Molotkov, V., Manilov, V. (1984). Tekhnika dzhazovogo akkompanementa na shestistrunnoy gitare [The technique of jazz accompaniment on a six-string guitar]. Kyiv: Muzychna Ukraina, 123.

Olkhovskyi, A. (2003). Narys istorii ukrainskoi muzyky [An Essay on the History of Ukrainian Music]. Kyiv: Muzychna Ukraina, 512.

Yablokov M. S., Bardina, A. V., Danilov, V. A. (1992). Klassicheskaya gitara v Rossii i SSSR: biograficheskiy muzykalno-literaturnyy slovar-spravochnik russkikh i sovetskikh deyateley gitary [Classical guitar in Russia and the USSR: biographical musical-literary dictionary-directory of Russian and Soviet figures of guitar]. Tyumen-Ekaterinburg, 1300.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-09

Як цитувати

Blazhevych, V. (2017). ЕВОЛЮЦІЯ РОЗВИТКУ ВИКОНАВСЬКИХ ТРАДИЦІЙ ГІТАРНОГО МИСТЕЦТВА У ВІТЧИЗНЯНОМУ КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ. Естетика і етика педагогічної дії, (15), 107–115. https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.15.175896

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА