ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК УЧИТЕЛІВ ДОШКІЛЬНОГО І ПОЧАТКОВОГО НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ РЕСПУБЛІКИ ПОЛЬЩА
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.15.175876Ключові слова:
професійний розвиток, вчителі, дошкільне навчання, початкове навчання, післядипломна освіта, «споживча модель» навчання, «прогресивна модель» навчанняАнотація
У статті проаналізовано особливості післядипломної освіти вчителів дошкільного і початкового навчання в Польщі. Схарактеризовано дві моделі післядипломної освіти – «споживча модель» і «прогресивна модель». «Споживча модель» післядипломної освіти характеризується тим, що конкретні педагогічні знання отримуються з метою задоволення нагальних потреб, пов’язаних із удосконаленням практики педагогічної роботи. В основі «прогресивної моделі» лежить положення про те, що тільки творчий, розвинений педагог, який володіє соціально- психологічними вміннями, здатен забезпечити особистісний та інтелектуальний розвиток учнів. Крім того, тільки той педагог, який самореалізується, може повноцінно формувати у своїх вихованців потребу в самореалізації.
Посилання
Janicka Panek, T. (2004). Skuteczność zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej po trzech latach reformy [The effectiveness of integrated early childhood education after three years of reform]. Warszawa: Wyd. “Fraszka Edukacyjna”, 130.
Janicka Panek, T. (2010). Projekty badawcze w naukach społecznych (z teorii i praktyki) [Research projects in social sciences (from theory and practice)]. Skierniewice: Wyd. PWSZ, 217.
Okоn, B. (1987). Słownik pedagogiczny [Pedagogical dictionary]. Warszawa : Państwowe wydawnictwo naukowe, 368.
Salata, E. (2003). Doshonalenie zowodowe nauczycieli [Professional development of teachers]. Radom : Wyd. Polilechnika Radomska.