МОРАЛЬНА КУЛЬТУРА: ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНТЕКСТ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.15.175869Ключові слова:
мораль, культура, моральна культура, гуманістика, проблема формування моральної культуриАнотація
Розглядається сучасний стан проблеми формування моральної культури у гуманістиці. Зроблено аналіз наукових досліджень ХХ–ХХІ ст., що стосуються аналізованої проблеми у таких сферах науки як філософія, етика, психологія, педагогіка. Окреслено здобутки у дослідженні сучасних проблем моральної культури, які належать до сфери релігійноъ філософії. Виокремлено та проаналізовано вартісні дослідження з питань моральної культури у психології та педагогіці минулого й теперішнього століть.
Посилання
Arkhanhelskii, L. (1982). Metodologiia eticheskih issledovanii [Methodology of ethical]. Moscow: Nauka, 382.
Bekh, I. (2006). Vospitaniye lichnosti: skhodzhennia do dukhovnosti [Raising personality: climbing to spirituality]. Kyiv: Lybid, 272.
Bibler, V. (1990). Nravstvennost. Kultura. Sovremennost (filosofskiye razdumia o zhiznennykh problemakh) [Morality. Culture. Modernity (philosophical reflections about the problems of life]. Guseinov A. A. ed. Eticheskaya mysl: nauchno- publitsisticheskiye chteniya. Moscow: Politizdat, 16-57.
Bilotserkovets, N. (1993). Sartr i nasha suchasnist [Sartr and our modernity]. Sartre, Jean Paul. Nudota. Mur. Slova. Kyiv: Osnovy, 459-463.
Vashchenko, H. (1994). Vykhovnyi ideal [Educational ideal]. Poltava: Poltavskyi visnyk, 191.
Guseinov, A. (1980). Etika i nravstvennaya kultura obshchestva [Ethics and moral culture of the society]. Nravstvennaya kultura. Vilnyus: Nauka, 112-128.
Ziaziun, I. (2012). Pedahohichna psykholohiia chy psykholohichna pedahohika?! [Pedagogical psychology or psychological pedagogy?!]. Aesthetics and Ethics of Pedagogical Action, 3, 20-37.
Nadolnyi, I. F. ed. (1986). Nravstvennaya kultura lichnosti [Moral culture of a personality]. Kyiv: Vyshcha shkola, 190.
Ohiyenko, I. (1992). Ukrayinska kultura. Korotka istoriya kulturnoho zhyttya ukrayinskoho narodu [Ukrainian culture. Brief history of the cultural life of the Ukrainian people]. Kyiv: Dovira, 141.
Rudenko, L. (2015). Formuvannya komunikatyvnoyi kultury maibutnikh fakhivtsiv sfery obsluhovuvannia u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [Formation of communicative culture of future service sector specialists’ at vocational schools]. Lviv: Piramida, 342.
Skovoroda, H. (1983). Sad pisen. Vybrani tvory [Garden of songs: Selected works]. Kyiv: Veselka, 190.
Sukhomlynskyi, V. (1976). Yak vykhovaty spravzhniu liudynu [How to raise areal person]. Selected worksin, 2. Kyiv: Radianska shkola, 416.
Chepelieva, N. (2012). Rozuminnya ta interpretatsiya zhyttievoho dosvidu yak chynnyk rozvytku osobystosti [Understanding and interpretation of experience as a factor in personal development]. Pedahohichni i psykholohichni nauky v Ukrayini,
Kyiv: Pedahohichna dumka, 300-311.
Fromm, E. Imet’ ili byt'? (1990). [To have or to be?]. Moscow: Progress, 336.