ЖИТТЄВО-КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ СМИСЛИ ТВОРЧОСТІ ПРОФЕСОРА ОКСАНИ РУДНИЦЬКОЇ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.15.175858Ключові слова:
мистецька освіта, культуровідповідність, навчання, виховання, особистість, сприйняття, розуміння, спілкуванняАнотація
У статті аналізується творчий доробок професора Оксани Рудницької в аспекті сутності і змісту мистецької освіти. Особлива увага приділяється методологічним засадам окресленої проблеми, специфіці мистецької освіти у вимірах особистісно-зорієнтованого підходу, світоглядній функції мистецтва, діалоговій природі художнього спілкування. Акцентується на діалектиці художнього сприйняття й особистісного розуміння художнього твору реципієнтом. Подається змістова характеристика поняття «культурна особистість». Висвітлюються причини існування такого явища, як антикультура, та доводиться необхідність його протидії. Наголошується на зміні пріоритетів сучасної мистецької освіти і необхідності розробки нових ціннісних критеріальних підходів до формування особистості.
Посилання
Ziaziun, I. (2004). Filosofiia pedahohichnoho svitohliadu [Philosophy of the pedagogical worldview]. Levovytskyi, T., Ziaziun, I., Nychkalo, N., Vilsh, I. eds. Profesiina osvita: pedahohika i psykholohiia, 6, 209-222.
Rudnytska, O. P. (2000). Kulturovidpovidnist mystetskoi osvity [Cultural conformity of artistic education]. Ziaziun, I. A. ed. Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy. Kyiv: Vyd-vo “Vipol”, 108-133.
Rudnytska, O. (1998). Osnovni superechnosti filosofii mystetskoi osvity [The main contradictions of the philosophy of artistic education]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity, 5, 54-63.
Rudnytska, O. P. (2005). Pedahohika zahalna ta mystetska [Pedagogy is general and artistic], Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan, 360.
Rudnytska, O. (2001). Pedahohichnyi zmist khudozhnoho spryiniattia [Pedagogical content of artistic perception]. Humanitarni nauky, 1, 138-147.
Rudnytska, O. (2000). Pedahohika mystetstva: poshuky i perspektyvy [Pedagogy of Art: Searches and Prospects]. Levovytskyi, T., Ziaziun, I., Nychkalo, N., Vilsh, I. ed. Profesiina osvita: pedahohika i psykholohiia, 2, 233-245.