СОЦІАЛЬНИЙ АСПЕКТ МУЗЕЙНО-ОСВІТНЬОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Автор(и)

  • N. Filipchuk
  • Z. Udych

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238221

Ключові слова:

музейна педагогіка, музейно-освітня взаємодія, інклюзивний аспект музейного закладу, підготовка працівників музейної сфери

Анотація

У статті обґрунтовується доцільність соціальної взаємодії музею; визначається навчальна функція як пріоритетна; проаналізовано зарубіж­ний досвід; ключові складники музейної педагогіки (місія, візія, цінності), які конкретизуються у стратегії розвитку музейного закладу. Актуалізо­вано ідею реалізації музеями затребуваних суспільством проєктів. Запропоновано інклюзивні підходи до організації доступного музейного середовища.

Посилання

Hokhstrat, E., & Hein, A. (2015). Teoriia navchannia Devida Kolba v muzei: Mriinyk, Myslytel, Prahmatyk, Diiach [The theory of David Kolb's teaching in the museum: Dreamer, Thinker, Pragmatist, Figure]. Kyiv: Vyd. Cherednychenko A. [in Ukrainian].

Karsym, I. A. (2007). Kulturno-osvitnia diialnist muzeiv[Cultural and educational activities of museums]: navch. posib. dlia studentiv IV kursu. Kyiv: Kafedra arkheolohii ta muzeieznavstva istorychnoho fakultetu Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka [in Ukrainian].

Kloubert, T. (2015). Rol osvity doroslykh u protsesi demokratyzatsii u posttotalitarnykh suspilstvakh. Perspektyva dlia Ukrainy [The role of adult education in the process of democratization in post-totalitarian societies]. In: Yevropeiskyi soiuz – Ukraina: osvita doroslykh: zb. materialiv Forumu do Mizhnarodnykh dniv osvity doroslykh v Ukraini. (pp.15-24). Kyiv; Nizhyn: Vyd. Lysenko M. [in Ukrainian].

Kotler, N. (2010). Muzeinyi marketynh i stratehiia [Museum marketing and strategy]. Kyiv: Stylos [in Ukrainian].

Kravchenko, R., & Rudyk, H. (2020). Dostupnist muzeiv dlia liudei z intelektualnymy porushenniamy: metodychni rekomendatsii [Accessibility of museums for people with intellectual disabilities: guidelines]. Kyiv [in Ukrainian].

Kryp’iakevych, I., Hnatevych, B., & Stefaniv, Z. (1992). Istoriia ukrainskoho viiska (vid kniazhykh chasiv do 20-ykh rokiv XX st.) [History of the Ukrainian army (from princely times to the 1920s)] (4nd ed.). Lviv: Svit [in Ukrainian].

Kult chy kultura: uchasnytski praktyky v muzeiakh [Cult or culture: participatory practices in museums]. (2016). Kyiv: Vyd. Cherednychenko A.M. [in Ukrainian].

Laskii, I. (2009). Kurs “Muzeina pedahohika” osoblyvosti vzaiemodii shkoly y muzeiu[The course "Museum Pedagogy" features the interaction of school and museum]. Mystetstvo ta osvita, 3, 27 [in Ukrainian].

Rozumne prystosuvannia [Smart device]. (2018). Vnesennia modyfikatsii ta korektyv do budivel ta robochykh prymishchen [Making modifications and adjustments to buildings and premises]. Retrieved from https://www.civic-synergy.org.ua/analytics/ rozumne-prystosuvannya-vnesennya-modyfikatsij-ta-korektyv-do-budivel-ta-robochyh-prymishhen/ [in Ukrainian].

Shynkaruk, V. I. (Ed.) ta in. (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. Kyiv: Abrys [in Ukrainian].

Vyrtosu, I. (2019). Dostup do kultury: naitsikavishi muzei, adaptovani dlia nezriachykh ditei [Access to culture: the most interesting museums adapted for blind children]. Nova ukrainska shkola [New Ukrainian school]. Retrieved from https://nus.org.ua/articles/ dostup-do-kultury-najtsikavishi-muzeyi-adaptovani-dlya-nezryachyh-ditej/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-04

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ