МИСТЕЦЬКА ПЕДАГОГІКА ЯК ЯВИЩЕ СЕНСОРНОЇ КУЛЬТУРИ: СОЦІОКУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

  • Elena Lobach

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.16.175992

Ключові слова:

мистецька педагогіка, сенсорна культура, типи культур (ідеаційна, ідеалістична, сенсорна), характерні властивості сенсорної культури

Анотація

У статті здійснено соціокультурологічний аналіз мистецької педагогіки. Грунтуючись на властивостях сенсорної культури, визначених відомим американським соціологом П. Сорокіним, автор доводить, що сучасна мистецька педагогіка є безперечним феноменом сенсорної культури. Проте місія мистецької педагогіки (ширше – педагогіки як науки) полягає в наближенні епохи ідеалістичної культури через оспівування, піднесення «всесвіту смислів» і вічних цінностей.

Посилання

Ziaziun, I. A. (2001). Pedahohika dobra: idealy i realii : nauk.-metod. Posibnyk [Pedagogy of good: ideals and realities]. Kyiv: MAUP, 312.

Kasavin, I. T. (2000). Shtrikhi k obrazu. Individualnaya kulturnaya laboratoriya Vasiliya Grossmana [Strokes to the image. Individual cultural laboratory of Vasily Grossman]. Voprosy filosofii, 7, 13-36.

Komarovska, O. A. (2016). Pedahohika mystetstva v konteksti tsyvilizatsiinykh zmin: do problemy pidhotovky vchytelia [Pedagogy of art in the context of civilizational changes: to the problem of teacher training]. Ohneviuk, V. O., Vinnikova, N. M., Batsak, K. Yu., Oleksiuk, O. M. Eds. Profesiina mystetska osvita i khudozhnia kultura: vyklyky XXI stolittia: II Mizhnarodna naukovo- praktychna konferentsiia (14 – 15 kvitnia 2016). Kyiv: Kyiv Borys Grinchenko University, 1-9.

Leontyev, D. A. (1999). Psikhologiya smysla. Priroda. struktura i dinamika smyslovoy realnosti [Psychology of meaning. The nature, structure and dynamics of the semantic reality]. Moscow: Smysl, 486.

Baiovska, A., Voloshchenko, O., Vorobets, H., Kozak, O., Pavych, N., Tovkalo, M. Eds. (2017). Modelna navchalna prohrama dlia pershoho klasu. Tyzhden 11. Tema tyzhnia: “Moda” [Model curriculum for the first class. Week 11. Theme of the week: "Fashion"]. Available at: http://nus.org.ua/wp- content/uploads/2017/11/Tyzhden-11-Moda.pdf.

Rashkovska, V. I. (2002). Pravoslavna obrazotvorcha spadshchyna v rozvytku dukhovnosti maibutnoho vchytelia [Orthodox artistic heritage in the development of the spirituality of the future teacher]. Poltava: ASMI, 372.

Sorokin, P. (1992). Chelovek. Tsivilizatsiya. Obshchestvo [Human. Civilization. Society]. Sogomonov A. Yu. Ed., trans. Moscow: Politizdat, 544.

Chernysh, N., Rovenchak, O. (2005) Sotsiokulturnyy pokhod v sotsiogumanitarnykh naukakh: obmen smyslami [Sociocultural campaign in the social sciences and humanities: the exchange of meanings]. Sotsiologiya: teoriya. metody. Marketing, 4, 92-103.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-09

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА