СОЦІОКУЛЬТУРНІ ФУНКЦІЇ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ В ІСТОРИЧНОМУ І СУЧАСНОМУ КОНТЕКСТІ

Автор(и)

  • Nataliia Filipchuk

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2019.19.169766

Ключові слова:

музейна педагогіка, соціокультурні функції, історичний контекст, сучасний контекст, українська державність, культуровідповідність

Анотація

У статті окреслено соціокультурні функції музейної педагогіки в історичному і сучасному контекстах, зокрема щодо забезпечення формування поваги до цінностей культури, впливу на світогляд особистості, ретрансляції досягнень різних видів мистецтва тощо. Визначено, що на музейну педагогіку покладаються відповідальні суспільні місії – достовірно, доступно, дохідливо, правдиво, по-громадянському гідно представляти експозиційні й фондові предмети та матеріали (артефакти), переконливо впливаючи на аудиторію слухачів, відвідувачів. Доводиться, що в національних культурно-освітніх системах музейна педагогіка сприймається як: спеціалізована наукова галузь; вчення про посередництво між музейними експонатами і відвідувачем; наукова дисципліна, що здійснює, реалізує основні функції музею; наука, що вивчає потенціал музейної культури для освітнього процесу; наука про використання навчального матеріалу, освітніх знань для успішного засвоєння музейних цінностей тощо.

Посилання

Boiko, V. (1994). Istorii potribna Pravda [Stories need the truth]. Svitlovodsk: Svitlo [in Ukrainian].

Panakhyd, H. (2015). Muzeina pedahohika: tematychnyi pokazhchyk literatury [Museum Pedagogy: thematic index of literature]. Lviv: Liha Lviv [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro muzei i muzeinu spravu» [About museums and museum affairs]. (1995). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 25 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [About education]. (2017). Shchomisiachnyk serii «Zakony pro osvitu», 10 (34). Kyiv: Parl. vyd. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-07

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ