ДЕЯКІ ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ХОРЕОГРАФІЇ

Автор(и)

  • T. Vilhovchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238271

Ключові слова:

танець, сучасна хореографія, малі форми хореографії, технологія, авторська хореографічна композиція, хореографічне мистецтво;, постановка танцю

Анотація

У статті зроблено спробу дослідити історичні етапи виникнення та розвитку сучасної хореографії, її основні напрями, визначити вплив видатних хореографів на розвиток пластичної мови сучасного танцю, проаналізувати процеси зародження та розвитку сучасного танцю в контексті еволюції руху в пошуках нових форм і засобів.

Посилання

Bernadska, D. P. (2008). Plastyka vilnoho tantsiu [Plasticity of free dance]. Visnyk Derzh. akad. keriv. kadriv kultury i mystets, 4, 64-68 [in Ukrainian].

Chepalov, O. I. (2007). Khoreohrafichnyi teatr Zakhidnoi Yevropy XX st. [Choreographic theater of Western Europe of the XX century]: monohrafiia. Kharkiv: KhDAK [in Ukrainian].

Drach, T. (2019). Stanovlennia sumizhnykh z modernom napriamiv khoreohrafii v Ukraini [Development of modern choreography directions in Ukraine]. Kultura Ukrainy, 63, 144-151 [in Ukranian].

Dunkan, A. (2013). Moja zhizn. Tanec budushhego [My life. Dance of the future]. Moskva: Kniga [in Russian].

Girshon, A. (2002). Improvizacija i horeografija. Kontaktnaja improvizacija [Improvisation and choreography. Contact improvisation]. Moskva: Almanah [in Russian].

Grigorovich, Ju. N. (Ed.). (1981). Balet [Ballet]: jenciklopedija. Moskva: Sovetskaja jenciklopedija [in Russian].

Nikitin, V. Ju. (2000). Modern-dzhaz tanec: Istorija. Metodika. Praktika [Modern Jazz Dance: A History. Methodology. Practice]. Moskva: GITIS [in Russian].

Nikitin, V. Ju. (2011). Masterstvo horeografa v sovremennom tance [Choreographer's skill in contemporary dance]: Ucheb. posob. Moskva: GITIS [in Russian].

Pohrebniak, M. M. (2009). Tanets “modern” u khudozhnii kulturi XX st. [Dance "modern" in the artistic culture of the XX century]. (Ext. abstract of PhD diss.). Kyiv. nats. un-t kultury i mystetstv, Kyiv [in Ukranian].

Pohrebniak, M. M. (2021). Novi napriamy teatralnoho tantsiu XX – pochatku KhKhI st.: istoryko-kulturni peredumovy, kros-kulturni zviazky, stylova typolohiia [New directions of theatrical dance of the XX - beginning of the XXI century: historical and cultural preconditions, cross-cultural ties, stylistic typology]. (Ext. abstract of doctor. diss.). In-tut mystetstvoznavstva, folklorystyky ta etnolohii im. M. T. Rylskoho NAN Ukrainy, Kyiv [in Ukranian].

Sharykov, D. (2008). Suchasna khoreohrafiia yak fenomen khudozhnoi kultury XX stolittia [Contemporary choreography as a phenomenon of artistic culture of the twentieth century]. (PhD diss.). Kyivskyi natsionalnyi universytet kultury i mystetstv, Kyiv [in Ukrainian].

Vasenina, E. V. (2004). Rossijskij sovremennyj tanec. Dialogi [Russian contemporary dance. Dialogues]. Moskva: Emergency Exit [in Russian].

Zaharov, R. V. (2004). Zapiski baletmejstera [Choreographer's notes]. Moskva: Iskusstvo [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-04

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ, МЕТОДИКА