ЦІННІСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МИСТЕЦЬКО-ПРОСВІТНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

Автор(и)

  • C. Liang

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238256

Ключові слова:

музичне просвітництво, мистецько-просвітницька діяльність, мистецькі цінності, ціннісний потенціал, учитель музики

Анотація

У статті виявляється сутність і зміст мистецько-просвітницької діяльності, її зв’язок з культурою і освітою, місце в контексті фахової підготовки майбутніх учителів музики. Акцентується роль поліхудожньої підготовленості педагогів-музикантів і розвиток їхньої здатності до культуротворення. Окреслено вимоги, які висуває мистецько-просвіт­ницька діяльність до підготовки вчителів; сформульовано зумовлені цими вимогами вектори фахової підготовки студентів-музикантів як спрямова­ний вплив на художні цінності інших та усвідомлене збагачення власних художніх цінностей. Розкрито потенціал мистецько-просвітницької діяльності вчителя музики як основи й орієнтиру набуття особистісних мистецьких цінностей.

Посилання

Archazhnikova, L. G. (1986). Teoreticheskie osnovy professional'no-pedagogicheskoj podgotovki uchitelja muzyki [Theoretical foundations of music teacher’s professional and pedagogical training] (Ext. abstract of PhD diss.). Moskva [in Russian].

Bao, Lan. (2016). Kulturno-prosvetitelskaia deiatelnost v SMI Kitaia [Cultural and educational activity in the Chinese media] (Master’s thesis) Sankt-Peterburgskii gosudarstvennyi universitet, St. Petersburg. Retrieved from https://nauchkor.ru/ uploads/documents/587d368d5f1be77c40d59232.pdf [in Russian].

Bitter, M. V., & Simbirceva, N. A. (2017). Kulturno-prosvetitelskaja dejatelnost (k voprosu o soderzhanii ponjatija) [Cultural and educational activity (to the content of the concept)]. Chelovek v mire kultury. Regionalnye kulturologicheskie issledovanija [Human in the World of Culture. Regional Cultural Studies], 2/3(21), 226-230 [in Russian].

Chzhensiuan, F. (2019). Vytoky muzychnoho prosvitnytstva yak napriamu profesiinoi diialnosti pedahoha-muzykanta v Ukraini ta Kytai [Origins of music education as a direction of music teacher’ professional activityin Ukraine and China]. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky: zb. nauk. prats Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina, 1(44), 277-289 [in Ukrainian].

Komarovska, O. A. (2018). Khudozhno-intonatsiinyi prostir zhyttia yak dzherelo tsinnostei pidrostaiuchoi osobystosti [Artistic and intonational space of life as a source of values of the growing personality]. In Topical issues of education: Collective monograph. (pp. 260-280). Lisbon: Pegasus Publishing [in Ukrainian].

Lju, Bincjan. (2014). Muzykalno-istoricheskie paralleli razvitija iskusstva Kitaja i Evropy [Music-historical parallels of the development of art in China and Europe]: Monografija po istorii muzykalnoj kultury dlja muzykalnyh akademij / universitetov i vuzov iskusstva. Odessa: Astroprint [in Russian].

Modelnyi zakon pro prosvitnytsku diialnist [Model law on educational activities]. (2002). Pryiniatyina XX plenarnomu zasidanni Mizhparlamentskoi Asamblei derzhav-uchasnyts SND. Adopted at the XX Plenary Session of the Inter-Parliamentary Assembly of the CIS Member States. (Resolution No 20-15, December 7). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/997_a09#Text [in Ukrainian].

Mykhailychenko, O. V. (2005). Muzychno-pedahohichna diialnist ukrainskykh kompozytoriv i vykonavtsiv druhoi polovyny XIX – pochatku XX st.: istorychni narysy [Musical and pedagogical activity of Ukrainian composers and performers of the second half of the XIX – the beginning of the XX century: Historical essays]. Sumy: Vydavnycho-vyrobnyche pidpryiemstvo “Mriia-1” [in Ukrainian].

Shcherbinina, O. M. (2018). Profesiina diialnist muzykanta-pedahoha: suchasni vymohy ta kryterii otsiniuvannia [Professional activity of a musician-teacher: Modern requirements and evaluation criteria]. Naukovi Zapysky NDU im. M. Hoholia. Psykholoho-Pedahohichni Nauky [Scientific notes of Nizhyn Mykola Gogol State University. Psychological and Pedagogical Sciences], 1, 85-89 [in Ukrainian].

Shcholokova, O. P. (2009). Metodyka vykladannia svitovoi khudozhnoi kultury [Methods of teaching world art culture]. Kyiv: Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Sia, Haoian. (2019). Metodyka polikhudozhnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi vyvchennia muzychno-teoretychnykh dystsyplin [Methods of poly-artistic training of future music teachers in the process of studying music-theoretical disciplines]. (Ext. abstract of PhD diss.). Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova, Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-04

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА