ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНА СВІДОМІСТЬ УЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА: СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ ПОНЯТТЯ

Автор(и)

  • N. Nazarenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2021.23.238255

Ключові слова:

художньо-естетична свідомість, учитель, естетичне почуття, естетичний смак, естетичний ідеал, цінності, духовна культура, колективна пам’ять

Анотація

У статті розкрито сутність і зміст поняття «художньо-естетична свідомість учителя». Автор аналізує основні компоненти художньо-естетичної свідомості: естетичне почуття, естетичний смак, естетичний ідеал, показує мистецтво як засіб емоційно-почуттєвого освоєння світу, що стає можливим лише в соціокультурному середовищі шляхом засвоєння певних культурних норм і культурних надбань. Зважаючи на те, що мистецтво в сукупності його художніх образів є духовною, ідеальною моделлю світу, яка відображає не стільки реальний світ, скільки бажаний, автор визначає його як основу духовної культури епохи, її колективну пам’ять.

Посилання

Archazhnikova, L. G. (1984). Professija – uchitel muzyki [Music teacher profession]. Moskva: Prosveshhenie [in Russian].

Bohdanova, N. (2011). Kultura zhyttietvorchosti osobystosti. Filosofsko-svitohliadnyi analiz [The culture of life of the individual. Philosophical and ideological analysis]. Kyiv: NPU im. M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Borev, Ju. B. (2002). Estetika: Uchebnik [Aesthetics: A Textbook]. Moskva: Vyssh. shk. [in Russian].

Huk, O. F. (2013). Teoretychni peredumovy formuvannia estetychnoi kultury [Theoretical prerequisites for the formation of aesthetic culture]. In: Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky (Vol. 18, pp. 193-199). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ apspp_2013_18_28 [in Ukrainian].

Levchuk, L. T., Panchenko, V. I., Onishchenko, O. I., & Kucheriuk, D. Yu. (2010). Estetyka: Pidruchnyk [Aesthetics: Textbook] (3-tie vyd., dopov. i pererobl.) Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Polataiko, O. M. (2016). Hermenevtychnyi pidkhid do formuvannia estetychnoi kultury maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [Hermeneutic approach to the formation of aesthetic culture of the future teacher of music art]. In: H. Yu. Nikolai, A. Valiukha, N. P. Huralnyk ta in. (Eds.), Aktualni pytannia mystetskoi osvity ta vykhovannia: zb. nauk. pr. (Vol. 1 (7), pp. 3-11). Sumy: VVP Mriia [in Ukrainian].

Rapackaja, L. A. (1986). Kulturologicheskie faktory sovershenstvovanija podgotovki uchitelej muzyki [Cultural factors of improving the training of music teachers]. Jaroslavl [in Russian].

Rudnytska, O. P. (1998). Muzyka i kultura osobystosti: problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity: Navch. posib. [Music and culture of personality: problems of modern pedagogical education]. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].

Shtoma, L. N., Otych, O. M., & Ziaziun, I. A. (2013). Estetychni ta etychni osnovy rozvytku pedahohichnoi maisternosti vykladachiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv: bibliohr. pokazhchyk [Aesthetic and ethical bases of development of pedagogical skill of teachers of higher pedagogical educational institutions]. Kyiv; Kirovohrad: Imeks [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-04

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА