НАУКОВА ШКОЛА АКАДЕМІКА І. А. ЗЯЗЮНА: АКСІОЛОГІЧНІ АКТУАЛІТЕТИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Myroslava Vovk
  • Julia Gryshchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2018.18.176315

Ключові слова:

наукова школа, педагогічна майстерність, учитель, професійна підготовка, педагогічна освіта, аксіологічні засади

Анотація

У статті здійснено аналіз аксіологічних засад розвитку наукової школи академіка І. Зязюна. Висвітлено концептуальні ідеї наукової школи вченого, яка ґрунтується на етико-естетичних орієнтирах педагогічної дії педагога-майстра, філософських засадах «педагогіки добра», ціннісних пріоритетах реформування сучасної освіти і науки. Окреслено основні напрями педагогічних досліджень представників наукової школи: теоретико-методологічні засади розвитку педагогічної освіти, функціо- нування системи післядипломної освіти, теорія і практика мистецької освіти, професійної підготовки вчителів мистецьких дисциплін, персонологічний аспект розвитку педагогічної думки, зарубіжний досвід підготовки вчителя, мистецтвознавчі дослідження у вимірах окреслення педагогічного потенціалу мистецтва, психолого-педагогічні аспекти розвитку дітей та молоді, ретроспектива становлення національної освіти та ін.

Посилання

Honcharenko, S. U. (2012). Naukovi shkoly v pedahohitsi [Scientific schools in pedagogy]. V. G. Kremen and others. (Eds.). Formation and development of scientific and pedagogical schools: problems, experience, perspectives. Zhytomyr: Zhytomyr Ivan Franko State University.

Hrynova, M. V. (2012). Dosvid diialnosti naukovykh shkil Poltavskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. H. Korolenka [Experience of activity of scientific schools of Poltava V. H. Korolenko National Pedagogical University]. V. G. Kremen and others (Eds.). Formation and development of scientific and pedagogical schools: problems, experience, perspectives. Zhytomyr: Zhytomyr Ivan Franko State University.

Kuzminskyi, A. I. (2016). Humanitarno-ekzistantsiina pedahohika akademika Ziaziuna I. A. [Humanitarian and existential pedagogy of academician Zyazun I. A.]. Retrieved from http: //repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/Khpi-Press/25240/1/Elita_2016_45_1_ Kusminskyi_Humanitarno-ekzystentsiina.pdf.

Nychkalo, N. H. (2014). Ukrainska naukova shkola pedahohichnoi maisternosti – skarbnytsia sohodennia i maibutnoho [The Ukrainian scientific school of pedagogical mastery is a treasury of the present and the future]. B. I. Andrusishin and others. (Eds.), Higher Education of Ukraine (Vol. 1, p. 23). Kiev; Kirovograd: Kirovograd Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University.

Ziaziun, I. (2001). Tekhnolohizatsiia osvity yak istorychna neperervnist [Technology education as historical continuity]. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 1, 80–81.

Ziaziun, I. A. (2000). Kontseptualni zasady teorii osvity v Ukraini. [Conceptual foundations of the theory of education in Ukraine]. Pedagogy and Psychology of Professional Education, 1, 11.

Ziaziun, I. A. (2008). Filosofiia pedahohichnoi maisternosti [Philosophy of pedagogical skill]. Kiev; Vinnytsya: “Vinnitsa” housing estate.

Ziaziun, I. A. (2011). Estetyka i etyka zapochatkovuiut liudsku dukhovnist [Aesthetics and ethics initiate human spirituality]. Aesthetics and ethics of pedagogical action (Is. 1, pp. 5–6). Kiev; Poltava: Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University.

Ziaziun, I. A. (2014). Systema osvity u vymiri kompetentnisnoi diialnosti y dii vchytelia ta maisternoho upravlinnia uchinniam [The system of education in the measurement of competency and activity of the teacher and skilled teaching management]. B. I. Andrusishin and others. (Eds.). Higher Education of Ukraine (Vol. 1, p. 29). Kiev; Kirovograd: Kirovograd Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University.

Ziaziun, I. A. (Ed.). (2011). Nauka i mystetstvo pedahohichnoi dii [Science and art of pedagogical action]. Materials of the IX International Pedagogical-Artistic Readings in the Memory of Professor O. P. Rudnitskaya (pp. 21–29). Chernivtsi: Green Bukovina.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-09

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ