МОРАЛЬНО-ЕСТЕТИЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ПЕДАГОГА У ЖИТТЄВО-ФІЛОСОФСЬКИХ ВИМІРАХ АКАДЕМІКА ІВАНА ЗЯЗЮНА

Автор(и)

  • Hryhorii Vasianovych
  • Roman Velykyi

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2018.17.176285

Ключові слова:

морально-естетична культура педагога, особис- тість, учитель, учень, свобода, свідомість, відносини, педагогічна дія

Анотація

У статті аналізується сутність і зміст морально-естетичної культури особистості педагога. Осмислення цієї проблеми ґрунтується на основі філософсько-педагогічних праць академіка І. Зязюна. Доводиться, що головною ідеєю вченого була ідея пізнання  і  самопізнання. Аналізуються основні складники структури морально-естетичної культури особистості педагога: свідомість, відносини і педагогічна дія. Визначається місце і роль морально-естетичної культури в навчально- виховній діяльності педагога. Обґрунтовується думка, згідно з якою особистість педагога є суб’єктом морально-естетичної культури, оскільки вона безпосередньо інтегрована в субординаційні й координаційні відносини різних рівнів. Автор доходить висновку про те, що за умов демократизації й гуманізації суспільства пріоритетне значення належить координаційним відносинам.

Посилання

Ziaziun, I. A. (2000). Rol pidsvidomosti u rozvytku osobystosti. [The role of the subconscious in the development of personality]. I. Ziaziun, T. Levovitsky, N. Nichkalo, I. Vilish. (Eds.). Professional education: pedagogy and psychology (Vol. 2, pp. 183-215). Kiev, Czestochowa.

Ziaziun, I. A. (2001). Pedahohika dobra: idealy i realii [Pedagogics of good: ideals and realities]. Kyiv: MAUP.

Ziaziun, I. A. (2003). Bezsvidome i tvorcha intuitsiia [Unconscious and creative intuition]. Levovytskyi, T., Ziaziun, I., Vilsh, I., Nychkalo, N. (Eds.). Professional education: pedagogy and psychology (Vol. 4, pp. 121-135). Kyiv, Czestochowa.

Ziaziun, I. A. (2007). Strukturni komponenty svobody osobystosti v umovakh dynamiky yii osvichenosti ta vykhovanosti [Structural components of individual freedom in the conditions of the dynamics of its education and parenting]. N. H. Nychkalo. (Ed.). Theoretical and methodical ambushes rozvitku pedagogicheskoi Osvity: pedagogical masterstern, creativity, technology. (pp. 14-24). Kharkiv: NTU “KhPI”.

Ziaziun, I. A., Kramushchenko, L. V., & Kryvonos, I. F. (1997). Pedahohichna maisternist [Pedagogical skill]. I. A. Ziaziun (Ed.). Kyiv: Vyshcha shkola.

Ziaziun, I. A., Sahach, H. M. (1997). Krasa pedahohichnoi dii [The beauty of pedagogical action]. Kyiv: Ukrainsko-finskyi instytut menedzhmentu i biznesu.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-09

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА