МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ СЦЕНІЧНО-ОБРАЗНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Natalia Kosinskaya

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.16.175972

Ключові слова:

майбутні вчителі музичного мистецтва, методологічні основи, сценічно-образна культура, культурологічний підхід, аксіологічний підхід, герменевтичний підхід, компетентнісний підхід, образ

Анотація

У статті висвітлено методологічні аспекти формування сценічно- образної культури майбутніх учителів музичного мистецтва. Розкрито положення методологічних підходів у контексті проблеми формування сценічно-образної культури майбутніх учителів музичного мистецтва. Визначено, що провідними методологічними підходами, які визначають сутність сценічно-образної культури вчителя музики, є культурологічний, аксіологічний, компетентнісний, герменевтичний, що уможливлює визначення відповідної професійно-значущої якості, фахової компетентності, яка дозволяє фахівцеві опановувати зміст музичного твору як особливого феномену культури, розглядати його як синтез духовного, емоційного, естетичного досвіду людства, на основі інтерпретації його художньо-смислового виміру вибудовувати сценічний образ і ретранслювати його в педагогічній, виконавській, вокальній діяльності.

Посилання

Bondarevskaya, E. V. (1999). Pedagogicheskaya kultura kak obshchestvennaya i lichnaya tsennost [Pedagogical culture as a social and personal value]. Pedagogika, 3, 37-42.

Borev, Yu. B. (1988). Estetika [Aesthetics]. Moscow: Politizdat, 496.

Kagan, M. S. (1991). Sistemnyy podkhod i gumanitarnoye znaniye [System approach and humanitarian knowledge]. Leningrad: Leningrad university, 384.

Kozyreva, L. P. (2008). Pedagogicheskiye usloviya formirovaniya professionalnoy kompetentnosti budushchego uchitelya muzyki [Pedagogical conditions for the formation of professional competence of the future teacher of music]. Elets, 21.

Kozyr, A. V., Fedoryshyn, A. I. (2012). Vstup do akmeolohii mystetskoi osvity [Introduction to the acmeology of artistic education]. Kyiv: National Pedagogical

M. P. Dragomanov University, 263.

Ovcharenko, N. (2014). Profesiina pidhotovka maibutnikh vchyteliv muzychnoho mystetstva do vokalno-pedahohichnoi diialnosti: teoriia ta metodolohiia [Professional training of future teachers of musical art for vocal and pedagogical activity]. Kryvyi Rih: Vyd. R. A. Kozlov, 400.

Oleksiuk, O. M., Tkach, M. M. (2009). Muzychno-pedahohichnyi protses u vyshchii shkoli [Musical-pedagogical process in high school]. Kyiv: Znannia Ukrainy, 123.

Oleksiuk, O. M., Tkach, M. M. (2004). Pedahohika dukhovnoho potentsialu osobystosti: sfera muzychnoho mystetstva [Pedagogy of spiritual potential of personality: sphere of musical art]. Kyiv: Znannia Ukrainy, 264.

Oleksiuk, O. M., Tkach, M. M., Lisun, D. V. (2013). Hermenevtychnyi pidkhid u vyshchii mystetskii osviti [Hermeneutic approach at higher artistic education]. Kyiv: Kyiv Boris Grinchenko City University, 164.

Plishka, A., Semehen, Ya. (2011). Sutnist poniattia “profesiina kompetentnist” uchytelia muzyky u naukovii literaturi [The essence of the concept of “professional competence” of music teacher in scientific literature]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu, 536, 145-150.

Rostovskyi, O. Ya. (1997). Pedahohika muzychnoho spryimannia [Pedagogy of musical perception]. Kyiv: IZMN, 248.

Rudnytska, O. P. (1998). Muzyka i kultura osobystosti: problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity [Music and personality culture: problems of modern pedagogical education]. Kyiv: IZMN, 248.

Setdikova, Yu. B. (2006). Esteticheskiye aspekty vokalno-ispolnitelskogo tvorchestva: genezis i sovremennyye tendentsii [Aesthetic aspects of vocal- performing creativity: genesis and modern trends]. Moscow. 24.

Rudnytska, O. P. (Ed.). (2000). Ukrainske mystetstvo u polikulturnomu prostori [Ukrainian art in the multicultural space]. Kyiv: EksOb, 208.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-09

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ