СУТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА СЕРЕДОВИЩНОГО ПІДХОДУ ДО СУЧАСНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Elvira Zaredinova

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.16.175948

Ключові слова:

науковий підхід, середовищний підхід, середовище, освітнє середовище, принципи середовища, ознаки середовища, моделі освітнього середовища, середовище утворення

Анотація

У поданій статті актуалізовано та висвітлено феномен наукового підходу. Показано його дворівневу структуру. Розкрито середовищний підхід у двох аспектах: 1) як теоретичний концепт, що визначає стратегічний напрям сучасної вищої освіти й базується на певних принципах; 2) як динамічний феномен, пов’язаний із процесом середовищеутворення. Розглянуто провідні поняття середовищного підходу, а саме: «середовище», «освітнє середовище». Представлено принципи, що конкретизують положення середовищного підходу (доцільність середовища для людини, узгодженість особистості й середовища, персоналізація середовища). Висвітлено ознаки середовища. Репрезентовано різні моделі освітнього середовища (еколого-особистісна, комунікативно-зорієнтована, антрополого-психологічна). Розкрито фази середовищеутворення. Доведено пріоритети середовищного підходу до вищої освіти.

Посилання

Artyukhina, A. I. (2006). Professionalno-lichnostnoe razvitie studentov v obrazovatelnoy srede medicinskogo vuza [Professionally-personal development of students in educational environment of medical educational establishment]. Volgograd: State Medical University, 122.

Blauberg, I. V., E. G. Yudin (1973). Stanovlenie I suschnost sistemnogo podhoda [Becoming and essence of systematic approach]. Moscow: Nauka, 271.

Kornetov, G. B. (2001). Pedagogicheskie paradigmy bazovikh modeley obrazovania [Pedagogical paradigms of basical educational models]. Moscow: URAO, 124.

Krupchanov, L. M. (2012). Teoria literatur [Theory of Literature: a student]. Moscow: Nauka, 60.

Makarenko, A. S. (1990). Metodika vyhovnoy roboty [Methods of educational work]. Kyiv, Radyanska shkola, 366.

Manuylov, U. S. (2000). Sredovoy podhod v vospitanii [Environmental approach in education]. Pedagogika, 7, 36–41.

Novikov, A. M., Novikov, D. A. (2013). Metodologia: slovar sistemy osnovnyh ponyatiy [Methodology; dictionary of main concept]. Moscow: Librokom, 208.

Ozhegov, S. I. (2006). Tolkoviy slovar russkogo yazyka [Explanatory dictionary of the Russian language]. Moscow: Temp, 944.

Rubtsov, V. V. (1996). Osnovy socialno-geneticheskoy psihologii [Social-genetic psychology basics]. Moscow: Institut prakticheskoy psikhologii, Voronezh, Modek, 384.

Sergeev, S. F. (2006). Immersivnost, prisutstvie i interaktivnost v obuchayuschih sredah [Immersion, presence and interactivity in learning environments]. Shkolnye tehnologii, 6, 36–42.

Slobodchikov, V. I. (1977). Obrazovatelnaya sreda: realizaciya tseley obrasovania v prostranstve kultury [Educational environment: realization of educational goals in cultural space], 7. Moscow, 177–184.

Chernoushek, M. (1989). Psikhologiya zhiznennoy sredy [Live environment psychology]. Moscow: Mysl, 174.

Shatskiy, S. T. (2001). Rabota dlya buduschego [Work for future]. Moscow: Akademia, 144.

Yasvin, V. A. (2001). Obrasovatelnaya sreda: ot modelirovania k proektirovaniyu [Educational environment: from modeling to making projects]. Moscow: Smysl, 365.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-09

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ