DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4051.2017.15.175863

НАУКОВІ ЗАСАДИ ДІАЛОГІЧНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Larysa Semenovska

Анотація


На  основі  аналізу   фундаментальних   філософських   (М. Бахтін, В. Кемеров,  С. Франк та ін.),  психологічних  (В. Зінченко,  Б. Мещеряков, О. Леонтьєв та ін.)  і  педагогічних  (І. Колеснікова,  О. Сідельковський, Є. Федотова та ін.) праць з’ясовано, що загальнонауковим підґрунтям для розуміння основ взаємодії є твердження про духовну сутність людини, про діалогічний спосіб її існування в історико-культурному та освітньо- виховному просторі; доведено, що забезпечення діалогічної навчальної взаємодії є сутнісною характеристикою педагогічної діяльності; встановлено, що навчальна взаємодія є варіантом соціальної взаємодії, яка володіє її основними рисами, характерними ознаками і в той же час реалізує специфічну й важливу для буття та становлення індивіда мету: сприяння саморозвитку особистості.


Ключові слова


навчальна взаємодія; діалог; педагогічний процесс; навчання; викладання; педагогічне спілкування; комунікація

Повний текст:

PDF

Посилання


Bahtin, M. M. (1979). Estetika slovesnogo tvorchestva [Aesthetics of verbal creativity]. Moscow: Iskusstvo, 424.

Mescheryakov, B., Zinchenko, V. eds. (2004). Bolshoy psihologicheskiy slovar [Great psychological dictionary]. Sankt-Peterburh: Praym-evroznak, 672.

Vyigotskiy, L. S. (1999). Myshlenie i rech [Thinking and speech]. Moscow: Labirint, 352.

Kolesnikova, I. A., Titova, E. V. (2005). Pedagogicheskaya prakseologiya [Pedagogical praxeology]. Moscow: Akademiya, 256.

Lifintseva, T. P. (1999). Filosofiya dialoga Martina Bubera [Philosophy of the Martin Buber Dialogue]. Moscow: Institut filosofii RAN, 133.

Sidelkovskiy, A. P. (1971). Problemyi poznaniya otnosheniy v sovetskoy pedagogike [Problems of knowledge of relations in Soviet pedagogy]. Stavropol, 108.

Kemerov, V. E. ed. (1998). Sovremennyiy filosofskiy slovar [Contemporary Philosophical Dictionary]. London: Panprint, 1064.

Kemerov, V. E. ed. (2004). Sovremennyiy filosofskiy slovar [Contemporary Philosophical Dictionary]. Moscow: Akademicheskiy Proekt, 864.

Fedotova, E. L. (1997). Teoretiko-metodologicheskie osnovyi pedagogicheskogo vzaimodeystviya [Theoretical and methodological foundations of pedagogical interaction]. Irkutsk: Irkutskiy gosudarstvennyy pedagogicheskiy institut, 114.

Frank, S. L. (1990). Sochineniya [Compositions]. Moscow: Pravda, 608.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.