МЕТОДИЧНІ РЕСУРСИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В СУЧАСНІЙ КАНАДІ

Автор(и)

  • Inna Mashkova

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.14.171611

Ключові слова:

методичні ресурси, електронний освітній ресурс, ресурсний підхід, канадська українська мова, українська педагогічна періодика, українознавча освіта, канадський мультикультуралізм

Анотація

У статті проаналізовано сучасний стан методичних ресурсів навчання української мови в Канаді в кінці ХХ – на початку ХХІ ст. у мультикультурному середовищі цієї країни. З’ясовано, що характерними ознаками методичного забезпечення є підвищення якісної складової навчальних програм та методик завдяки застосуванню інноваційних технологій, посиленню наукової складової, ефективному співробітництву дослідницьких інституцій  з освітянами-практиками. Автор підкреслює важливість і доцільність використання педагогічного досвіду українських канадців стосовно методики викладання української мови як іноземної для англомовних учнів, участі українських освітян у спільних проектах і програмах цього напрямку.

Посилання

Byhar, H.P. (2006). Ukrayins'ka pedahohichna presa Kanady yak faktor rozvytku ridnomovnoho shkil'nytstva v diaspori (druha polovyna 20 st.) [Ukrainian pedagogical press of Canada as the factor of development of native language education in Diaspora (second half of the 20th century)]: Extended abstract of candidate’s thesis. Ivano-Frankivs'k [in Ukrainian].

Havdyda, Nataliya (2014). Osoblyvosti vyvchennya ukrayins'koyi movy v anhlomovnomu seredovyshchi Kanady [Ukrainian language teaching specific features in English-language environment of Canada] Ukrayinoznavchyy al'manakh : nauk. vyd. Vypusk 17. Kyiv [in Ukrainian].

Mykytyuk, S.O. (2013). Teoretyko-metodychni zasady resursnoho pidkhodu do profesiynoyi pidhotovky maybutn'oho vchytelya [Theoretical and methodological principles of the resource-based approach to future teacher professional training]: Extended abstract of doctorate’s thesis. Ternopil' [in Ukrainian].

Mukan, N. V. (2011). Svitovyy ta kanads'kyy dosvid bahatokul'turnosti [Worldwide and Canadian multiculturalism experience] Novi tekhnolohiyi navchannya. Nauk.- metod. zb. Kyiv-Vinnytsya. Vyp. 67. Chastyna 1 [in Ukrainian].

Onkovych, A. D. (2004). Formuvannya profesiynoyi kompetentnosti vchyteliv ukrayins'koyi diaspory SShA zasobamy pedahohichnoyi periodyky [Formation of teachers' professional competence in the USA Ukrainian Diaspora by means of pedagogical periodicals]: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Romanyuk, S. Z. (2014). Ridnomovna osvita v Ukrayini i ukrayins'kiy diaspori: tendentsiyi rozvytku na rubezhi stolit' [Native Language Education in Ukraine and Ukrainian Diaspora: Tendencies of the Development at the Edge of the Centuries] [Digital resource]: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi- bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe? [in Ukrainian].

Rusnak, I. S., Romanyuk S. Z. (2002). Ukrayins'ke shkil'nytstvo v Kanadi [Ukrainian Schooling in Canada]. Snyatyn: Prut-Prynt [in Ukrainian].

Krystyna, Hudyma (2011). Ukrainian Language in Canada: From prosperity to extinction? / Working Papers of the Linguistics Circle of the University of Victoria, 2011, 21.

Robert, A. De Lossa (2000). Collegiate Ukrainian Language Teaching and Material Development in the United States in the Late 1990s. Bloomington, IN.

Alla Nedashkivska and Olenka Bilash (2015). Ukrainian Language Education Network: a Case of Engaged Scholarship / Building Engaged Scholarship in Canada. Vol. 1 (Is. 1). Spring 2015.

Danylo, H. Struk (2000). Between Ukish and Oblivion: The Ukrainian Language in Canada Today. Huntington, N.Y.

The Canadian Multiculturalism ACT (1988). [Digital resource]: www.pch.gc.ca/multi/policy/act_e.chtml.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-09

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ