НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЗАКОРДОННИХ УКРАЇНСЬКИХ ШКОЛАХ

Автор(и)

  • Stanislav Ponomarevskyi

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.13.171556

Ключові слова:

технологія, український, школа, навчально-виховний, програма, скаутінг, особистісний, диференціація, орієнтований

Анотація

У статті проаналізовано організаційно-змістову специфіку і основні засади деяких навчально-виховних технологій, зручних для використання в діяльності українського закордонного шкільництва (недільних, суботніх шкіл, курсів українознавства, шкіл із вивченням предметів українознавчого циклу, «двомовних» тощо), що функціонує на теренах держав з українським етнічним компонентом. Окреслено напрями втілення, вимоги та завдання навчально-виховних технологій в умовах наявності багатомовності та мультикультурності. Наведено окремі конкретні приклади адаптованого практичного застосування технологій у національних закордонних школах. Зважено на використання технологій особистісно-орієнтованого, програмованого, диференційованого навчання, проектних, технології виховання скаутів та ін. Розглянуто особливості деяких навчальних програм української закордонної школи.

Посилання

Boss, S., Krauss, J. (2008). Reinventing Project-based Learning: Your field guide to real-world projects in the digital age, Eugene, OR, ISTE, 200 p. (in USA)

Encyclopedia of educational reform and dissent (2009). Eds. Thomas C. Hunt, Thomas J. Lasley, London, Sage Publications, 1112 p. (in English).

Bekh, I. D. Osobystisno oriyentovana model' vykhovannya yak naukovyy konstrukt [Personality oriented model of education as a scientific construct], from: http://library.udpu.org.ua/-library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/3/ vupysk_21.pdf. (in Ukrainian).

Vynnychenko, Ye. (2004). Do pytannya doslidzhennya ukrayintsiv na terytoriyi postradyans'kykh derzhav [On the question of research on Ukrainians on the territiries of post-Soviet states]. In: Naukovyy Visnyk Ukrayins'koho Universytetu v Moskvi [Scientific Herald Ukrainian University in Moscow], № 4, pp. 36-44 (in Russian).

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrayins'kyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary], Kyiv, Lybid', 376 p. (in Ukrainian).

Zbirnyk dokumentiv svitovoyi orhanizatsiyi skaut·s'koho rukhu (Eds. O. Shchuriv) (1998) [Miscellany of documents of World scout organization], L'viv, LDU im. I. Franka, 318 p. (in Ukrainian).

Kollings, E. (1926). Opyt raboty amerikanskoj shkoly po metodu proektov (Russ. per. S. Tjurbert, Eds. A. U. Zelenko, foreword U. Kilpatrika) [The experience of the American School work on a method of projects], Moscow, Novaja Moskva, 289 p. (in Russian).

Polat, E. S. Metod proektov [Project-based learning], from: http://nsk.fio.ru./festival/docs/polat.htm. (in Ukrainian).

Sysoyeva, S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoyi tvorchosti [Fundamentals of pedagogical creativity], Kyiv, Milenium, 346 p. (in Ukrainian).

Sovershenstvovanie izuchenija predmetov ukrainovedcheskogo cikla v obrazovatel'nyh uchrezhdenijah Rossijskoj Federacii : mat. mezhdunar.seminara (Eds. Babenko, V. Ja.), [Materials of the international seminar “Improvement of the study subjects Ukrainoznavstvo cycle in educational institutions of the Russian Federation (2003)], Ufa, MGOPU, 143 p. (in Russian).

Harchenko, E. T. (2004). Rekomendacii dlja ukrainskih klassov s izucheniem jazyka nacional'nyh men'shinstv : uchebnaja programma dlja nacional'nyh shkol RF. Rukopis' [Recommendations for Ukrainian classes with minority language studying: training program for national schools RF. MS], Kemerovo, 24 p. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-09

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЇ У МИСТЕЦЬКІЙ І ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ