ДЕЯКІ АСПЕКТИ КОНЦЕПЦІЇ ДУХОВНОСТІ ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Alla Rastrygina
  • Rimantė Kondratene

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.13.171540

Ключові слова:

духовність, духовність виховання, виховання духовності, прояв духовності, духовність середовища, педагогічна реальність, контекст духовності виховання

Анотація

У статті, з огляду на дослідження вчених у рамках міжнародного наукового проекту, розглянуто концептуальні засади феномена духовності виховання як явища, що виникає в демократичному суспільстві в процесі освіти й виховання та стає підґрунтям для розкриття його призначення й ролі в сучасній педагогічній реальності. Представлено характеристику таких основопокладаючих понять, як духовність виховання, що є духовністю своєрідного, пов’язаного із галуззю освіти й виховання середовища, виокремлено явища, властиві саме такому середовищу: загальна духовність виховання, прояв духовності виховання та простір духовності виховання, які охоплюють також і контекст духовності виховання.

Посилання

Balčiūnienė I. (2015). Ugdymo dvasingumo samprata (popiežiaus Pranciškaus enciklikos LAUDATO SI’ šviesoje). Vilnius, Mokslo Lietuva, 2015 lapkričio mėn.

Dvasingumas žmogaus pasaulyje / Spirituality in the Human World. Kolektyvinė monografija. ISBN 978-9955-20-474-9. / Sudarė ir parengė J. Kievišas ir

R. Kondratienė. Vilnius : Vilniaus pedagoginis universitetas, 2009. 440 p.

Kievišas, J. (2015). Apie mūsų monografijas dvasingumo sklaidos tema. Vilnius, LEU Šviesa, 2015 sausio mėn.

Kondratienė, R. (2015). Ugdymo dvasingumo kontekstas demokratinėje visuomenėje. – Vilnius, Mokslo Lietuva, 2015 sausio mėn.

Lietuvos švietimo koncepcija. Parengė Lukšienė M. ir kt. Vilnius : Leidybos centras, 1992.

Mackevičiūtė, J. (2013). Ugdymo dvasingumas: asmenybės brandos, žmonijos bendrumo pamatas. Iš žurn.: Inter-studia humanitatis. Nr. 15. Šiaulių universitetas. P. 171–174.

Šventasis Tėvas Pranciškus (2015). LAUDATO SI’ apie rūpinimąsi bendraisiais namais. Kaunas : Lietuvos Vyskupų konferencija, l-kla „Morkūnas ir KO“. 160 p.

Ugdymo dvasingumas / Spirituality of Education. Kolektyvinė monografija. ISBN 978-9955-20-739-9. Sudarė ir parengė J. Kievišas. Vilnius : Lietuvos Edukologijos universitetas, 2012. 574 p.

Ugdymo dvasingumo kontekstas / Context of Spirituality of Education. Kolektyvinė monografija. ISBN 978-609-8089-39-4. Sudarė ir parengė Jonas Kievišas. Vilnius : leidykla „Žuvėdra“, 2014. 400 p.

Khoruzha, L. Teoretycheskaya y praktycheskaya tsennost' mezhdunarodnoy kollektyvnoy monohrafyy «Dukhovnost' vospytanyya»: refleksyya uchenoho [The theoretical and practical value of international collective monograph “Spiritual education”: reflection of scientist]. In: SOTER, Kaunas, pp. 151–153.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-09

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ЕСТЕТИКА ТА ЕТИКА