СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНІ ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Leila Sultanova

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4051.2016.13.171537

Ключові слова:

глобалізація, полікультурне суспільство, політика мультикультуралізму, полікультурна освіта

Анотація

У статті охарактеризовано соціально-культурні передумови виникнення полікультурної освіти. З’ясовано, що соціально-економічні та політичні трансформації пов’язані з процесами глобалізації. Розглянуто ознаки полікультурного суспільства, основною з яких є соціокультурна єдність. Представлено типи полікультурних суспільств за Г. Терборном. Дано визначення мультикультуралізму в значенні державної політики. Проаналізовано сутність полікультурної освіти.

Посилання

Kozyirev, G. I. (2007). Osnovy sotsiologii i politologii: uchebnik [Fundamentals of sociology and political science: textbook], M., ID “FORUM”: INFRA-M, 240 p. (in Russian).

Leonteva, E. I. (2006). Universalizatsiya kultury kak problema filosofsko- teoreticheskoy mysli : avtoref. diss. … kand. filos. nauk [The universalization of culture as a problem of philosophical and theoretical thought. synopsis,– St- Peterburg, St-Peterburgskiy gosudarstvennyiy un-t, 27 p. (in Russian).

Malkovskaya, I. A. (2005). Globalizatsiya i transkulturnyi vyizov nezapadnogo mira [Globalization and transcultural challenge to the non-Western world]. In: Sotsiologicheskie issledovaniy [Sociological studies], Vol 12, pp. 3-13 (in Russian).

Novolodskaya, S. L. (2012). Definitsiya ponyatiy «polikulturnyiy» I «multikulturnyiy» [The definition of the concepts of «multicultural» and «poly- cultural»]. In: Vektor nauki TGU [Vector Science TSU], Vol. 1 (8), pp. 234-237 (in Russian).

Sauh, P. Yu. (2011). Model polikulturnoi osvity yak socialnoi innovacii v konteksti realnyh procesiv mizhkulturnoi vzayemodii [The model of multicultural education as a social innovation in the context of real processes of intercultural interaction]. In: Kreativna pedagogIka [creativity pedagogy], Vol. 4, pp. 35-43. (in Ukrainian).

Terborn, G. (2001). Multikulturnyie obschestva [Multicultural society]. In: Sotsiologicheskoe obozrenie [Sociological Review], Vol. 1, No. 1, pp. 50-67 (in Russian).

Darling-Hammond, L. (2002). Learning to teach for social justice. In: Darling- Hammond L., French J., & Garcia-Lopez S.P. (Eds.). Learning to teach for social justice, New York, MA, Teachers College Press, pp. 1-7. (in USA).

Dragojevic, S. (1999). Culture of Peace and Management of Cultural Diversity: Conceptual Clarifications. In: CultureLink, Vol. 10, No. 29, pp. 131-137 (in Canada).

International Dictionary of Education. (1977). Kogan Page, London, p. 273. (in English).

The International Encyclopedia of Education. (1994), Vol. 7, Oxford, Pergamon Press, p. 3963 (in English).

Thomas, A. (Hrsg.) (1998). Interkulturelles Lernen im Schüleraustausch, Saarbrücken u. Fort Lauderdale (Breitenbach), 265 p. (in German).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-09

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ І ПСИХОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЇ